escorte Panciu ieftine matrimoniale Balan fete matrimoniale Sarmasu online barbati singuri matrimoniale Sannicolau Mare zona iulius mall curve lux Giurgiu videochat Oltenita raid Popesti-Leordeni matrimoniale anunturi erotice Berca dame matrimoniale crestine Vulcan publi24 Liesti femei ea pentru el Sarichioi escorte Vidra forum publi Deva dating Dragalina ofer sex Amara matrimoniale Slatina cu poza femei pentru barbati Petrila cuplu bi Vorona Teodoru sex oral Saveni curve din Focsani femei fete din Buruenesti anunturi curve fete Targu Jiu chat swinger Urziceni fetele din Stefanesti matrimoniale Salcea cuget liber publi24 escorte Costesti raid matrimoniale Scheia matrimoniale online Deva fete ieftine Chiajna matrimoniale Cernavoda publitim placere ro Barcanesti como gravar videos do youtube no mac gay young date night in Maastricht apple rastrea y} 4 x~p{}r }u

daciaÎn perioada 18-24 iulie 2021, s-a desfășurat  mobilitatea de formare din cadrul proiectului,  ERASMUS PLUS cu numărul de referință, 2019-1-RO01-KA101-061949 S.O.S. BULLYING, în Tenerife, Spania. La mobilitatea de formare au participat 4 profesori ai liceului Tehnologic Dacia din Pitești.
Temele activităților derulate au fost:

# Caracteristicile comportamentelor de agresiune;
# Cei 7 PS de agresiune;
# Factori de risc; Factori de protectie;
# Importanța învățării socio-emoționale - SEL;
# 5 stâlpi Goleman SEL;
# Harta de conștientizare;
# Abilități sociale;
# Relații sociale;
# Automotivare;
# Scopul meu inteligent pentru o clasă de sprijin;
# Calitatea de membru și colaborare;
# Grupuri dinamice;
# Aflați despre colaborarea de la gâște;
# Pilonii de colaborare;
# Bullying cibernetic și bullying tradițional;
# Potențialul și riscurile internetului;
#  Beneficii Facebull;
# Cyberpedia; Studiu de caz, lucrări practice și discuții deschise;
#  Încheierea cursului și evaluarea finala;
# Validarea rezultatelor învățării și ceremonia de certificare.
Cunoștințele, aptitudinile și competențele dobândite sau îmbunătățite în mobilitate sunt:
# o mai bună înțelegere a diferitelor forme de agresiune și o înțelegere mai profundă a impactului factorilor de risc și efectelor pe termen lung asupra victimelor și făptuitorilor;
# cum să construim un mediu de clasă pozitiv și să dezvoltăm învățarea socială și emoțională;
# cum să dezvoltăm și să aplicăm strategiile de  prevenire a  hărțuirii școlară;
explorarea și identificarea liniei fine dintre comportamentul legal și ilegal și a comportamentelor de agresiune;
împărtășirea celor mai bune practici și discutarea provocărilor cu colegii și formatorii de curs cu privire la modul de reducere a agresiunii în școli.
Scopul general al acestui curs a fost de a încuraja excelența în educație prin dezvoltarea cunoștințelor și abilităților profesorilor și managerilor școlilor necesare pentru a preveni în mod eficient toate formele de agresiune în mediul educațional și școlar.
Programul exact și programul de instruire au fost convenite în cu toți participanții din România, Ungaria, Islanda, pentru a se potrivi nevoilor și obiceiurilor grupului.
Trainerul nostru, Sara Natalini, a dat startul cursului luni, 19 iulie 2021.
S-a definit fenomenul de bullying, s-a făcut diferența dintre conflict și bullying, s-au construit diferite scenarii pe baza unor situații particulare, s-au identificat cei 7 pași: Putere, Probleme, Presiune de la egal la egal, Popularitate, Răspuns, Plăcere, Prejudecăți. Factori de risc și de protecție. Ne-am concentrat pe sferele INDIVIDUALE, FAMILIEI, ȘCOALĂ și COMUNITATE.
Temele de discuție au fost despre  agresiune și modalități de abordare propuse de Dan Olweus, care a investigat principalii factori care îi determină pe copiilor hărțuiți și care îi hărțuiesc pe alții:
# Temperamentul individual al copilului
# Modele de familie
# Modele educaționale ale societății și instituțiilor
# Stereotipuri transmise de mass-media
Înțelegerea relațiilor sociale, reprezintă ceea ce este important pentru tineri ca să înțeleagă diferența dintre relații: prieteni apropiați, cunoștințe, „prieteni” online, pentru a face distincția între oameni și dacă pot avea cu adevărat încredere sau nu în aceștia, ei având uneori o idee confuză despre ce este un PRIETEN. Excluderea unei persoane dintr-un grup conduce la: scăderea stimei de sine, pierderea controlului impulsurilor, scăderea performanței intelectuale, furie, anxietate, depresie, tristețe, psihosomatic, adică probleme care se pot accentua, dacă situația nu se rezolvă, putând apărea situațiile nedorite de suicid.
Astfel trebuie să milităm pentru:
# a stimula toleranța și înțelegerea reciprocă
# a accepta diferite puncte de vedere
# a învăța un comportament fără judecată
# a  înțelege existența opiniilor multiple
# a fi disponibil să angajezi într-un efort comun în rezolvarea problemelor
a învăța că toată lumea are limite și toată lumea are abilități
În timpul liber am participat la activități culturale și am vizitat Parcul Loro, Parque Nacional del Teide, impresionant sit al Patrimoniului Mondial UNESCO și Garachico, un oraș care are un bogat patrimoniu arhitectural din secolele XVI și XVII.
Organizarea, structura și conținutul cursului au fost foarte bune și interesante, modul interactiv de lucru, lucrul în echipă, abordarea cursului, platformele de e-learning folosite au fost foarte bune și atractive.
Dezideratul acestui curs a fost promovarea metodele pozitive și eficiente de educație socio-emoțională. Conștientizarea necesității unei intervenții integrate școală-familie-copil, pentru crearea unui climat pozitiv este o condiție necesară gestionării comportamentelor agresive. De asemenea, un rol foarte important îl are analiza comportamentelor de agresiune (comportamentul agresor, comportamentul victimei și comportamentul martorilor) pentru a putea interveni în mod eficient în diminuarea fenomenului de bullying în mediul școlar.
Proiectele oferite prin programul Erasmus Plus pe aceste teme au un rol important în formarea noastră, a profesorilor care avem obligația morală de a pune punct acestui flagel care acaparează tot mai mult societatea tânără.

Ing. prof. Cristina Elena MIHAI

Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit.”

(Postat noiembrie 2021)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top