22Prezenţa profesorului-diriginte, alături de elevii săi în perimetrul activităţilor extraşcolare, are astăzi o deosebit de bogată justificare. Una dintre justificări exprimă consensul aproape unanim că dirigenţia nu se rezumă la ora de dirigenţie, că ea constituie un complex de relaţii şi de acţiuni

Citește mai departe...

15Trăim într-o lume în care timpul pare că se comprimă şi nu ne mai ajunge pentru câte am avea de realizat. Părinţii sunt interesaţi să le asigure micuţilor doar bunăstare materială: jucării care de care mai sofisticate, hăinuţe moderne şi scumpe, calculatoare, telefoane mobile, dar fără să-şi dea

Citește mai departe...

14Modelarea de suflete şi de minţi se realizează cu mult tact şi răbdare prin joc, cântec, basme, poezie, astfel „puiul de om” este transformat într-un om capabil să se adapteze viitoarelor cerinţe sociale.
„Să nu-i educăm pe copiii noştri pentru lumea de azi. Această lume nu va mai exista când ei vor

Citește mai departe...

13Educația se realizează atât prin intermediul procesului instructiv-educativ, cât și în cadrul activităților extrașcolare, un rol important fiind deținut de familie. Între factorii educației, familia a fost și este considerată ca factor prioritar și primordial deoarece, în ordinea firească a

Citește mai departe...

Să nu te opreşti niciodată din a-ţi pune întrebări, curiozitatea stă la baza existenţei.”
(A. Einstein)
12Prin învăţarea creativă nu se urmăreşte neapărat a se face din fiecare copil un geniu, dar putem şi trebuie să reuşim, ca dascăli, să facem din fiecare copil un participant activ – independent sau

Citește mai departe...

11Educaţia ecologică bine realizată în grădiniţă şi apoi în şcoală răspunde la una din prevederile fundamentale ale Drepturilor Omului şi anume: „Dreptul la sănătate, dreptul la viaţă!”.

Citește mai departe...

# Profilul personal
08Realist – îi plac activităţile în aer liber care impun forţa fizică, este activ, nu are deprinderi verbale şi de relaţionare  interpersonală, preferă să rezolve probleme concrete şi nu pe cele abstracte,  nu este sociabil. Îi place să repare şi să construiască, îi place

Citește mai departe...

07În activitatea  la catedră,  nu de puține ori profesorii își orientează atenția și explicațiile spre unii elevi și îi ignoră  pe alții; că stimulează participarea activă a unor elevi și o descurajează pe a altora, acordând o atenție mai mare elevilor nu neapărat mai buni dar cu

Citește mai departe...

Pagina 10 din 71

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top