04Sistemul de educaţie se referă la ansamblul instituţiilor unei societăţi implicate în educaţia oamenilor, într-o anumita  perioadă istorică. Sistemul educaţional are rolul de a socializa oamenii, astfel încât să devină membri ai societăţii, să îndeplinească roluri semnificative în reţeaua

Citește mai departe...

02Precursor al curentelor literare de avangardă din România începutului de secol douăzeci (dadaism, constructivism, suprarealism), și al literaturii absurdului sau al anti-prozei din literatura română, printre primii scriitori ce prevestesc prăbușirea convențiilor scrisului, din literatura

Citește mai departe...

38Trăim într-o lume în care timpul pare că se comprimă şi nu ne mai ajunge pentru câte am avea de realizat. Părinţii sunt interesaţi să le asigure micuţilor doar bunăstare materială: jucării care de care mai sofisticate, hăinuţe moderne şi scumpe, calculatoare, telefoane mobile, dar fără să-şi dea

Citește mai departe...

36Este cunoscut faptul că activitatea fizică este deosebit de importantă pentru sănătate și pentru evitarea bolilor civilizației.

Citește mai departe...

35Formarea omului modern presupune dezvoltarea lui multilaterală, din punct de vedere fizic, intelectual, etic, estetic etc., în raport cu exigenţele societăţii contemporane, potrivit aptitudinilor reale, pe fondul cărora se conturează coordonatele personalităţii umane. Omul tinde spre perfecţionarea

Citește mai departe...

29În învăţământul preşcolar evaluarea performanţelor în învăţare ale copilului se realizează în modalităţi specifice acestui nivel de educare şi instruire. Învăţământul preşcolar se foloseşte de cunoştinţe pentru a optimiza procesul de integrare a copilului preşcolar în mediul social şi pentru a

Citește mai departe...

27Termenul de pedagogii alternative este folosit în multe zone ca fiind sinonim cu pedagogia reformei. Atât pedagogia oficială cât şi pedagogiile alternative sunt centrate pe ideea de copil. Pedagogiile alternative consideră că o educaţie unică pune omul în ipostaza de a fi înghiţit de o lume

Citește mai departe...

22Prezenţa profesorului-diriginte, alături de elevii săi în perimetrul activităţilor extraşcolare, are astăzi o deosebit de bogată justificare. Una dintre justificări exprimă consensul aproape unanim că dirigenţia nu se rezumă la ora de dirigenţie, că ea constituie un complex de relaţii şi de acţiuni

Citește mai departe...

Pagina 10 din 72

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top