Sfântul Ioan Damaschinul definea icoana într-un mod original: „ceea ce este cartea pentru cei ce ştiu să citească este icoana pentru cei care nu ştiu; ceea ce e cuvântul pentru auz este icoana pentru văz”.

În acest fel simplu, Sf. Ioan Damaschin arăta rostul pe care icoana îl are în contextul

Citește mai departe...

"Un bun profesor este asemenea unei lumânări. El se mistuie pe sine însuși pentru a lumina calea altora". (Mustafa Kemal Atatürk)

Dascălul desfășoară, în general, o activitate intelectuală, spirituală. De aceea, face parte din categoria socială a intelectualității, specialiști ce lucrează cu

Citește mai departe...

În şcoală (în special în gimnaziu), se practică, frecvent, analiza morfologică îmbinată cu surprinderea valorilor sintactice ale părţilor de vorbire, în actul viu al comunicării verbale. Algoritmii analizei morfo-sintactice la pronume:

Pronumele personal

Pronumele (cu menţiunea dacă e un pronume

Citește mai departe...

Dacă ai crezut că ești deja mare, dacă ai crezut că ambițiile tale nu mai au nicio legătură cu postura de învățăcel, înseamnă că încă în tine se plăsmuiește maturitatea, încă se mai coace substanța visului morganatic din care firul ființei râvnite să se așeze în crucea existenței. Și dacă e așa

Citește mai departe...

Pagina 90 din 90

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top