„Să nu-i educăm pe copiii noştri pentru lumea de azi. Această lume nu va mai exista când ei vor fi mari şi nimic nu ne permite să ştim cum va fi lumea lor. Atunci să-i învăţăm să se adapteze.” (Maria Montessori -,,Descoperirea copilului”)

Citește mai departe...

Diversificarea procesului de învăţământ a constituit şi constituie o problemă importantă în orientarea modernă a şcolii. Această diversificare presupune cuprinderea în programele şcolare a unei cantităţi sporite de informaţii, în scopul unei instruiri complexe creând, implicit, premise optime

Citește mai departe...

Dezvoltarea personalității copilului are loc în prezenta și sub influența a trei mari grupe de factori determinanți, care se află într-o relație de interdependență și care, în proporții diferite, pun în valoare anumite aspecte ale personalității.

Citește mai departe...

# Studiu de specialitate  
Metoda Jigsaw (Mozaicul)
Jigsaw (în engleză jigsaw puzzle înseamnă mozaic) sau „metoda grupurilor interdependente”, este o strategie bazată pe învăţarea în echipă (team – learning). Fiecare elev are o sarcină de studiu în care trebuie să devină expert. El are în

Citește mai departe...

Fiecare dintre noi suntem îndatorați ori acuzatori, pentru realizările sau eșecurile din viața socială, școlii. Ea are rolul de a pregăti elevii pentru viaţa socială. Și, indiferent că înțelegem lucrul acesta dintr-o expresie a rațiunii, ori dintr-o expresie a inteligenței emoționale, în raport cu

Citește mai departe...

Educația fizică reprezintă o preocupare constantă pentru toți cei care sunt responsabili de educația generațiilor viitoare, de sănătatea populației. Mișcarea este un factor de fortificare  a organismului și are o contribuție fundamentală în formarea copiilor.
De-a lungul timpului, educația

Citește mai departe...

„Primii paşi spre creativitate sunt făcuţi atunci când îndemnăm un copil să miroase o floare, să deseneze un pom în toate amănuntele sale, să mângâie blana unei pisici. Copilul trebuie să fie îndemnat să-şi folosească ochii, nu numai pentru a vedea, dar şi pentru a privi; urechile nu numai pentru a

Citește mai departe...

Limbajul este o formă de activitate specific umană, care constă în folosirea limbii în procesul de comunicare şi de gândire. Limba este principalul mijloc de comunicare între membrii unei comunităţi şi, joacă un rol important în viaţa societăţii şi a indivizilor.

Citește mai departe...

Pagina 9 din 90

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top