Pe parcursul lecţiei, profesorul poate încerca unele sondaje pentru a-şi da seama în ce măsură au fost atinse unele obiective urmărite. Aceste sondaje pot deveni profitabile pentru ambii subiecţi - profesor şi elevi – dacă vor lua forma unor conexiuni inverse operate după schema

Citește mai departe...

Pentru a vorbi despre jargon şi nu în ultimul rând pentru a-l înţelege, trebuie să vorbeşti mai întâi despre cel care i-a dat viaţă şi anume despre om. După cum se cunoaşte, omul dincolo de ceea ce ne oferă imaginea lui este o fiinţă misterioasă, o complexitate de gânduri, dorinţe, ...vise. Într-o

Citește mai departe...

Zona etno-geografică și spirituală a Argeșului a păstrat și perpetuat o bogată zestre culturală, rod al înțelepciunii și al activității creatoare a oamenilor de aici. Locuind într-un spațiu unde s-au născut mituri si legende, oamenii acestor meleaguri, păstrători de limbă și datini, au ținut prinsă

Citește mai departe...

La efectuarea analizei morfologice se ridică anumite dificultăţi în încadrarea unor părţi de vorbire în una sau alta din cele zece categorii, printre care şi pronumele. Spre exemplu, elevii ezită între a considera un cuvânt: 

# un, o - articole nehotărâte, numerale sau pronume nehotărâte

Citește mai departe...

Analize efectuate asupra multitudinii factorilor implicaţi în structurile motivaţionale disting variate grupe de factori cu potenţial motivat. Printre clarificările frecvent acceptate se numără şi cea care divide motivele învăţării în două categorii: motive/motivaţia intrinseca şi motive/motivaţia

Citește mai departe...

Din perspectivă istorică, educaţia părinţilor - ca şi educaţia (poporului) în general - apare necesară, atât pentru creşterea şi educarea copiilor, cât şi ca o cale de emancipare spirituală şi socială, ca un vector al democratizării educaţiei şi societăţii.

Educaţia parentală a avut în decursul

Citește mai departe...

Sfântul Ioan Damaschinul definea icoana într-un mod original: „ceea ce este cartea pentru cei ce ştiu să citească este icoana pentru cei care nu ştiu; ceea ce e cuvântul pentru auz este icoana pentru văz”.

În acest fel simplu, Sf. Ioan Damaschin arăta rostul pe care icoana îl are în contextul

Citește mai departe...

"Un bun profesor este asemenea unei lumânări. El se mistuie pe sine însuși pentru a lumina calea altora". (Mustafa Kemal Atatürk)

Dascălul desfășoară, în general, o activitate intelectuală, spirituală. De aceea, face parte din categoria socială a intelectualității, specialiști ce lucrează cu

Citește mai departe...

Pagina 72 din 73

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top