Analize efectuate asupra multitudinii factorilor implicaţi în structurile motivaţionale disting variate grupe de factori cu potenţial motivat. Printre clarificările frecvent acceptate se numără şi cea care divide motivele învăţării în două categorii: motive/motivaţia intrinseca şi motive/motivaţia

Citește mai departe...

Din perspectivă istorică, educaţia părinţilor - ca şi educaţia (poporului) în general - apare necesară, atât pentru creşterea şi educarea copiilor, cât şi ca o cale de emancipare spirituală şi socială, ca un vector al democratizării educaţiei şi societăţii.

Educaţia parentală a avut în decursul

Citește mai departe...

Sfântul Ioan Damaschinul definea icoana într-un mod original: „ceea ce este cartea pentru cei ce ştiu să citească este icoana pentru cei care nu ştiu; ceea ce e cuvântul pentru auz este icoana pentru văz”.

În acest fel simplu, Sf. Ioan Damaschin arăta rostul pe care icoana îl are în contextul

Citește mai departe...

"Un bun profesor este asemenea unei lumânări. El se mistuie pe sine însuși pentru a lumina calea altora". (Mustafa Kemal Atatürk)

Dascălul desfășoară, în general, o activitate intelectuală, spirituală. De aceea, face parte din categoria socială a intelectualității, specialiști ce lucrează cu

Citește mai departe...

În şcoală (în special în gimnaziu), se practică, frecvent, analiza morfologică îmbinată cu surprinderea valorilor sintactice ale părţilor de vorbire, în actul viu al comunicării verbale. Algoritmii analizei morfo-sintactice la pronume:

Pronumele personal

Pronumele (cu menţiunea dacă e un pronume

Citește mai departe...

Dacă ai crezut că ești deja mare, dacă ai crezut că ambițiile tale nu mai au nicio legătură cu postura de învățăcel, înseamnă că încă în tine se plăsmuiește maturitatea, încă se mai coace substanța visului morganatic din care firul ființei râvnite să se așeze în crucea existenței. Și dacă e așa

Citește mai departe...

Pagina 66 din 66

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top