escorte Panciu ieftine matrimoniale Balan fete matrimoniale Sarmasu online barbati singuri matrimoniale Sannicolau Mare zona iulius mall curve lux Giurgiu videochat Oltenita raid Popesti-Leordeni matrimoniale anunturi erotice Berca dame matrimoniale crestine Vulcan publi24 Liesti femei ea pentru el Sarichioi escorte Vidra forum publi Deva dating Dragalina ofer sex Amara matrimoniale Slatina cu poza femei pentru barbati Petrila cuplu bi Vorona Teodoru sex oral Saveni curve din Focsani femei fete din Buruenesti anunturi curve fete Targu Jiu chat swinger Urziceni fetele din Stefanesti matrimoniale Salcea cuget liber publi24 escorte Costesti raid matrimoniale Scheia matrimoniale online Deva fete ieftine Chiajna matrimoniale Cernavoda publitim placere ro Barcanesti como gravar videos do youtube no mac gay young date night in Maastricht apple rastrea y} 4 x~p{}r }u

Este necesar să privim mai de aproape termenul de dramă şi locul său în predarea limbilor străine. Drama în acest context nu înseamna o piesă clasică sau un spectacol de teatru. Deşi nu exclude elementele unei piese de teatru sau spectacol,se pot include aici un număr de alte aspecte. Wessels spune că"drama in educaţie utilizează aceleaşi instrumente care sunt folosite de către actori în teatru. În mod particular, ea foloseşte improvizaţia şi pantomima. Dar în timp ce la teatru totul este aranjat pentru beneficiul spectatorului, în sala de clasă totul este pus la cale pentru câştigul elevilor. "
Scrivener propune următoarea listă de activităţi de dramă care se regăsesc în mod obişnuit în predarea limbii engleze ca limbă străină:
1. Jocul de rol - Jocurile de rol permit elevilor să păşească in afara lumii lor reale, să accepte şi să se schimbe într-un alt personaj. Elevii fie că improvizează, fie că îşi crează propriul caracter, sau li se dau cartonaşe cu roluri. În oricare din cazuri, are un efect de stimulare şi elevii se simt mai liberi să se angajeze în procesul de învăţare.
2. Simularea- În etapele iniţiale ale învăţării elevii fac cunoştinţă cu diferite roluri începând cu cele simple, de obicei cele cu care sunt obişnuiţi din viaţa de toate zilele, cum ar fi mama, tata, vânzătorul, clientul, turistul, înainte de a accepta roluri mai complexe, cum ar fi o consultaţie, rezolvarea unei probleme, piese de teatru.
3. Jocuri dramatice - Wessels arată că ”jocurile dramatice” ar trebui să “antreneze acţiune, exerciţiul imaginaţiei, implicând atât învăţarea cât şi achiziţia, şi permit expimarea emoţiei”. Toate elementele menţionate ajută elevii să devină implicaţi activ în învăţare şi să experimenteze dinamica procesului de învăţare. Sunt multe forme de jocuri cu variate funcţii: “spărgătoare de gheaţă”, exerciţii de încălzire, jocuri de concentrare etc.
4.Improvizarea dirijată – În acest tip de exerciţiu profesorul ghidează elevii în stadiul iniţial al unei activităţi. Când elevii se alătură şi devin parte a activitătii în desfăşurare, ei îşi folosesc imaginaţia şi improvizaţia, după care profesorul iese din activitate şi devine mai mult un observator care ajută dacă este nevoie. Acest ajutor poate fi dat sub forma sugestiilor, sau chiar poate intra din nou în poveste dacă progresul elevilor este prea lent, sau dacă ei găsesc munca prea dificilă. Următoarele sunt exemple de improvizaţie dirijată: o scenă a unei crime ; o şedinţă la o companie; o tabără de vară noaptea etc
5. Interpretarea unui scenariu– Cockett şi Fox afirmă că “ este important de ţinut minte că un scenariu nu este în aşa măsură o dramă, cât o propunere pentru drama”. Scenariul devine punct de început care furnizează spaţiu pentru fiecare individ pentru a-şi utiliza talentul şi pentru a aduce aspecte personale în experienţa de învăţare. Elevilor li se prezintă scenariul de către profesor , sau chiar înşişi elevii pregătesc propriul scenariu. Toate etapele pregătirii, practicii, interpretării sau chiar şi analizarea de după interpretare, precum şi evaluarea pot deveni instrumente eficiente de învăţare şi consolidare a cunostinţelor şi folosirii limbii străine.
6.Pregătirea dramei improvizate- Elevii înşişi lucrează şi interpretează o poveste, o situaţie sau un număr de situaţii. Ei pot de asemenea lucra într-un cadru de lucru pregătit de profesor. Elevii sunt responsabili pentru munca lor. Ipostaza de proprietate asigură o motivaţie în plus pentru reuşita activităţii. Întreaga clasă poate fi implicată într-o activitate mai complexă de dramă, deşi din motive practice , este de preferat şi mai benefic să-i îndrumăm pe elevi să lucreze în grupuri mai mici.
Sunt multiple beneficii atunci când folosim drama în predarea unei limbi străine. Are potenţialul de a funcţiona ca un catalizator al procesului de învăţare. Următoarele aspecte oferă pătrundere valoroasă arătând potenţialul folosirii dramei în învăţarea unei limbi străine.
Situaţii semnificative - Limba ar trebui folosită în situaţii pline de înţeles . Printre premisele esenţiale de introducere a limbii putem aminti situaţiile cu înţeles sau în context. Datoria profesorului este să se asigure că contextul este cât se poate de atrăgător pentru elevi. Un context potrivit furnizează elevilor o oportunitate de a exersa limba străină într-o atmosferă de cooperare; îi stimulează să-şi elibereze potenţialul creativ şi să-şi aplice talentul artistic. Elevii sunt motivaţi, ei experimentează sentimentul de realizare şi acest lucru consolidează procesul de învăţare .
Consolidarea limbii - Activităţile de dramă pot fi folosite ca “mijloc de consolidare a limbii învăţate” .Folosind drama, profesorul are numeroase oportunităţi pentru exersarea limbii străine. Sursa de inspiraţie a profesorului poate proveni din toate acele aspecte diferite pe care drama le prevede când este interpretată de actori pe scenă. Sala de clasă poate , intr-un fel, deveni o scenă care furnizează un mijloc intens de consolidare a limbii străine.
Învăţare agreabilă - Învăţarea şi predarea pot deveni agreabile, stimulante, pline de înţeles atunci când sunt combinate cu activităţi de dramă. Folosirea dramei este plăcută şi amuzantă: crează o atmosferă care favorizează învăţarea şi ajută elevii să-şi învingă teama de a face greşeli, precum şi teama de a folosi limba străină în faţa altora.
Clase cu abilităţi mixte– " Problema claselor cu abilităţi mixte este redusă atunci când se folosesc activităţi de dramă." Clasele la care se predă limba străină nu sunt omogene, iar profesorul trebuie să facă faţă la situaţii în care elevii se află la diferite nivele. Interpretarea unei piese de teatru se face prin distribuirea diferitelor roluri actorilor, iar acest lucru poate fi aplicat şi într-o sală de clasă. Elevii avansaţi îşi asumă roluri avansate, folosind un limbaj mai complex decât elevii mai puţin înzestraţi. Elevii mai avansaţi pot să-i ajute pe ceilalţi. Cel mai important este ca toţi elevii să-şi asume o parte activă în învăţare.
Scrivener punctează că drama " implică în mod esenţial folosirea imaginaţiei pentru a intra în rolul unui alt caracter, sau sala de clasă să devină un alt loc". Una dintre provocările fundamentale constă chiar în personalitatea profesorului. Este imposibilă introducerea dramei sau a tehnicilor de dramă dacă profesorul nu este încrezător sau convins de beneficiile pe care aceasta le aduce. Experienţa mea de predare arată că în timp ce unii elevi întâmpină cu bucurie drama aproape instantaneu, alţii sunt mult mai rezervaţi, chiar se opun folosirii acesteia. Încurajările şi explicaţiile profesorului îi ajută pe toţi elevii să înţeleagă scopul acesteia şi să se simtă confortabil.
Prof. AIDA MIHAELA GRECU
Liceul Tehnologic Dacia Piteşti
(Postat decembrie 2013)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top