68Trăim într-o societate în care educaţia este bazată pe stocare şi redare de informaţie, în care rolul profesorului este, de multe ori, din păcate, acela de a informa şi mai puţin de a forma oameni şi caractere. O nouă viziune, la cum ar trebui să stea de fapt lucrurile, a fost prezentată la Conferinţa Oxford, din Bucureşti, unde a avut loc un Forum Educaţional Magister, cu tema ”Cultura Digitală în Şcoala secolului XXI”.


Cu acest prilej am aflat, printre altele, că, statistic vorbind,  peste 39 de ani vom rămâne fără petrol, iar până în 2020, 65% dintre locurile de muncă vor deveni inexistente. Dar oare ce legătură au toate aceste lucruri cu educaţia, cu şcoala sau cu profesorii?
Una foarte simplă! Trăim într-o lume într-o continuă schimbare, o upgradare pe care educaţia ar trebui sa o resimtă în acelaşi ritm cu societatea în care trăim. În cuvinte simple, să acceptam copilul de un an care-şi plimbă degetul cu uşurinţă pe tabletă şi care va deveni  elevul nostru peste cinci ani. Să-i prelungim normalitatea cu care este învăţat acasă şi la şcoala, să-i lăsăm să folosească tehnologia într-un mod folositor, productiv şi educativ.
Potrivit conferenţiarilor de la Oxford, misiunea profesorului de azi ar trebui să fie următoarea: să formeze oameni care să muncească în locuri de muncă ce azi nu există, cu  tehnologii ce n-au fost încă inventate, pentru a rezolva probleme ce azi nu par a fi probleme.
Cu alte cuvinte, să îmbrăţişăm o perspectivă educaţională modernă, în pas cu tehnologia şi să acceptăm că pentru a face performanţă în educaţie trebuie să fii în pas cu tot ce se întâmplă în lumea în care trăim!

Prof. Manuela Pănescu
Liceul Tehnologic “ASTRA”
(Postat martie 2015)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top