escorte Panciu ieftine matrimoniale Balan fete matrimoniale Sarmasu online barbati singuri matrimoniale Sannicolau Mare zona iulius mall curve lux Giurgiu videochat Oltenita raid Popesti-Leordeni matrimoniale anunturi erotice Berca dame matrimoniale crestine Vulcan publi24 Liesti femei ea pentru el Sarichioi escorte Vidra forum publi Deva dating Dragalina ofer sex Amara matrimoniale Slatina cu poza femei pentru barbati Petrila cuplu bi Vorona Teodoru sex oral Saveni curve din Focsani femei fete din Buruenesti anunturi curve fete Targu Jiu chat swinger Urziceni fetele din Stefanesti matrimoniale Salcea cuget liber publi24 escorte Costesti raid matrimoniale Scheia matrimoniale online Deva fete ieftine Chiajna matrimoniale Cernavoda publitim placere ro Barcanesti como gravar videos do youtube no mac gay young date night in Maastricht apple rastrea y} 4 x~p{}r }u

Joc didactic: Trăistuța cu povești
Scop:
 - consolidarea deprinderii de a face legătura între propoziții și de a reda conținutul (fragmentul) unei povești în mod corect.
 - activizarea vocabularului prin povestirea unor scurte fragmente.
Sarcina didactică:
Recunoașterea și reproducerea unui fragment dintr-o poveste cunoscută.
Material:
Un săculeț (traistă) în care sunt introduse imagini din diferite povești cunoscute de copii: Fata babei și fata moșneagului; Capra cu trei iezi; Scufița Roșie; Albă ca Zăpada etc.
Regulile jocului:
Se reproduc versurile: Traistă minunată/ Spune-mi de îndată/ Ce se-ascunde-n tine/Că vreau să știu bine.
În  acest timp, traista este dată din mână în mână; copilul la care a ajuns săculețul în momentul în care s-au terminat versurile, îl deschide și scoate o ilustrație, o descrie, povestește fragmentul și precizează povestea la care se referă imaginea.
Desfășurarea jocului:
Se arată copiilor traista, precizându-se că în interiorul ei se găsesc ilustrații din povești cunoscute, se expune regula jocului, se execută jocul de probă.
Copiii recunosc personajele, povestesc fragmentul ilustrat, spun titlul poveștii. Se procedează așa, până ce se epuizează toate ilustrațiile ce au fost pregătite pentru acest joc. În timpul activității copiii care întâmpină greutăți sunt ajutați de educatoare sau colegii lor. Variantă – Anunț copiii că le voi spune o poveste mai lungă, făcută din fragmente cunoscute de ei, din mai multe povești. Copiii trebuie să sesizeze schimbarea poveștii și să ridice mâna.
Supărat, moșneagul prinse într-o zi cocoșul și după ce-l bătu îi zise : -Na, ori te ouă, ori pleci de la casa mea ! Cocoșul cum scăpă din mâinile moșneagului, o luă la fugă și fugi, până se întâlni… cu un urs care-i spuse:
- Tii! Ce mai de pește ai! Dă-mi și mie că tare mi-i poftă ! Ba mai pune-ți pofta-n cui cumetre. Dacă ți-i așa de foame, du-te la baltă, bagă-ți coada-n apă și-i avea cât pește îți trebuie!
Văzând că vulpea nu mai zice nimic, lupul o luă repejor prin pădure și merse până ce… văzu înaintea lui o fetiță. Și cum intră fetița în poieniță numai ce-i ieși lupul în cale.
- Bună ziua, fetiță – îi spuse lupul. Da, încotro așa de dimineață?
- Ia, mă duc și eu la bunicuța, să-i duc mâncare, că tare-i bolnavă sărăcuța.
Copiii recunosc din care povești fac parte fragmentele de mai sus, ei pot imita glasul lupului, cocoșului etc.
Folosind imagini sugestive, cunoscute copiilor, ei au fost puși în situația de a închega o narațiune, de a expune faptele într-o succesiune logică, de a găsi forme de exprimare potrivită.
În jocul didactic Cine este?, folosind materialul didactic intuitiv, am prezentat un personaj cu ajutorul măștilor, iar copiii trebuiau să recunoască personajul și să-l descrie sub toate aspectele.
În jocul Povestește mai departe, copiii au ca sarcină să urmărească începutul unui fragment dintr-o poveste cunoscută, s-o denumească, să continue povestea până la un moment, să aleagă după suport imaginea corespunzătoare ultimului episod redat. Surpriza, mișcarea, ghicitoarea, căutarea folosite în acest joc antrenează copiii și-i determină să participe activ.
Accesibil, atractiv și util este jocul Cine știe povești, câștigă!, desfășurat sub formă de concurs. Scopul acestui joc este acela de evaluare a cunoștințelor copiilor despre poveștile cunoscute. Prin intermediul discului sau diafilmului, copiii trebuiau să ghicească din ce poveste este fragmentul respectiv.
În jocul Oglinda fermecată cerința era să recunoască scena din poveste și să o redea oral. În cadrul jocului, în afară de scenele cunoscute se introduc treptat și elemente necunoscute. Cunoscând bine ilustrațiile, ei reușesc să povestească independent, fără să fie necesare întrebările ajutătoare, care fărâmițează acțiunea jocului și fac să scadă intensitatea lui.
În jocul Ghicește la ce poveste m-am gândit!, un copil este conducătorul jocului, recită versurile semnificative sau un dialog dintre două personaje; ceilalți trebuie să ghicească la ce poveste s-a gândit, iar conducătorul jocului va deveni cel ce a ghicit. Ajunși în postura de conducători se observă libertatea de alegere pentru anumite povești și episoade din acestea.

Prof. Teodor Minciună - G.P.P. „Floare de Colț” Pitești
Prof. Melania Minciună - G.P.P. „Rază de Soare” Pitești
(Postat februarie 2020)

alocatii
fermieri
munca
pensie
sanatate
trai
produse

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top