escorte Panciu ieftine matrimoniale Balan fete matrimoniale Sarmasu online barbati singuri matrimoniale Sannicolau Mare zona iulius mall curve lux Giurgiu videochat Oltenita raid Popesti-Leordeni matrimoniale anunturi erotice Berca dame matrimoniale crestine Vulcan publi24 Liesti femei ea pentru el Sarichioi escorte Vidra forum publi Deva dating Dragalina ofer sex Amara matrimoniale Slatina cu poza femei pentru barbati Petrila cuplu bi Vorona Teodoru sex oral Saveni curve din Focsani femei fete din Buruenesti anunturi curve fete Targu Jiu chat swinger Urziceni fetele din Stefanesti matrimoniale Salcea cuget liber publi24 escorte Costesti raid matrimoniale Scheia matrimoniale online Deva fete ieftine Chiajna matrimoniale Cernavoda publitim placere ro Barcanesti como gravar videos do youtube no mac gay young date night in Maastricht apple rastrea y} 4 x~p{}r }u

Sub aspect funcțional-dinamic, limbajul are o desfășurare serială și se realizează prin corelarea a trei verigi:
a) veriga de recepție și decodificare;
b) veriga de execuție sau motorie;
c) veriga conexiunii inverse.
Veriga de recepție se realizează pe calea analizatorului auditiv și are următoarele etape:
- receptarea - asimilarea structurilor obiective ale limbii;
- receptarea și înțelegerea limbajului adresat celor din jur;
- stabilirea legăturii dintre conținutul mesajelor și scopurile activității.
Mecanismele neuro-psiho-intelectuale fundamentale ale audiției se pot „ierarhiza” în următoarele stadii: detectarea și recunoașterea calităților acustice ale unui stimul sonor simplu; identificarea elementelor acustice mai complexe care cer o condiționare prealabilă.
Veriga de execuție se realizează cu ajutorul aparatului fono-articulator și cuprinde:
- elaborarea și stocarea schemelor mișcărilor articulatorii corespunzătoare fiecărui sunet verbal;
- operatorii de selectare și actualizare a schemelor articulatorii și grafice.
Activitatea fiecărui organ fono-articulator este lipsită de sens când e privită separat de a celorlalte.
Veriga conexiunii inverse reprezintă circuitul între veriga de execuție și cea de recepție, corectând erorile de pronunție și scriere. Se desprind două forme de limbaj după gradul de implicare a subiectului:
- activ, atunci când subiectul ia inițiativă unei conversații și trece succesiv de pe poziția de receptor pe cea de emițător;
- pasiv, când subiectul se menține permanent pe poziția de receptor.
Limbajul pasiv precede limbajul activ, copilul percepe și înțelege limbajul oral al adultului înainte de a produce independent cuvintele. Între sunetele produse și semnificația mesajului pe care îl vehiculează există o complexitate de relații care examinează înregistrarea unei fraze. Sunetele limbii române, grupurile de sunete, sunetul și litera, silaba, regulile de despărțire a cuvintelor în silabe, accentul, intonația, semnele de punctuație sunt vizate în cadrul activităților de educare a limbajului în grădiniță prin prisma recunoașterii elementelor de construcție a comunicării orale și scrise. În planul emiterii verbale sau a articulării, ca urmare a insuficientei dezvoltări și sincronizări a mișcărilor elementelor aparatului fonoarticulator se produc dificultăți manifestate în inversiuni de sunete, chiar de silabe și cuvinte, deformări, omisiuni și substituiri.

Prof. înv. preșc: Oproiu Ionela
Prof. înv. preșc: Nițulescu Rodica
GPP „Albă ca Zăpada” Pitești
(Postat februarie 2020)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top