escorte Panciu ieftine matrimoniale Balan fete matrimoniale Sarmasu online barbati singuri matrimoniale Sannicolau Mare zona iulius mall curve lux Giurgiu videochat Oltenita raid Popesti-Leordeni matrimoniale anunturi erotice Berca dame matrimoniale crestine Vulcan publi24 Liesti femei ea pentru el Sarichioi escorte Vidra forum publi Deva dating Dragalina ofer sex Amara matrimoniale Slatina cu poza femei pentru barbati Petrila cuplu bi Vorona Teodoru sex oral Saveni curve din Focsani femei fete din Buruenesti anunturi curve fete Targu Jiu chat swinger Urziceni fetele din Stefanesti matrimoniale Salcea cuget liber publi24 escorte Costesti raid matrimoniale Scheia matrimoniale online Deva fete ieftine Chiajna matrimoniale Cernavoda publitim placere ro Barcanesti como gravar videos do youtube no mac gay young date night in Maastricht apple rastrea y} 4 x~p{}r }u

Limbajul este o formă de activitate specific umană, care constă în folosirea limbii în procesul de comunicare şi de gândire. Limba este principalul mijloc de comunicare între membrii unei comunităţi şi, joacă un rol important în viaţa societăţii şi a indivizilor.

Putem spune că  rolul hotărâtor în domeniul educării limbajului îi revine educatoarei, care trebuie să cultive în rândul preşcolarilor dragostea pentru o exprimare clară, frumoasă şi corectă. Totodată, rolul ei este să corecteze toate deficienţele de exprimare şi în acelaşi timp să ofere modele de vorbire corectă, folosind cuvinte bine articulate, cu ritm şi intonaţii potrivite, cu pauze şi accente corespunzătoare conţinutului  de idei.
Vorbirea copilului trebuie să fie corectă şi expresivă, să-şi exprime corect gândurile, dorinţele, intenţiile, trăirile emoţionale, să comunice folosind corect cuvintele din punct de vedere gramatical şi lexical.
În timpul perioadei preşcolare are loc perfecţionarea laturii fonetice a limbajului. Trebuie subliniat faptul că asimilarea compoziţiei sonore a cuvintelor reprezintă un moment însemnat în dezvoltarea limbajului la vârstă preşcolară, ceea ce permite copilului să se exprime.
Prin exercițiile, jocurile și activitățile desfășurate în grădiniță am urmărit formarea unor deprinderi care să faciliteze dezvoltarea ulterioara a limbajului, îndeosebi sub aspect calitativ, cum ar fi: deprinderi de respirație corectă și de dezvoltare a capacității toracice și pulmonare, pentru mobilitatea organelor articulatorii și dezvoltarea auzului fonematic, acestea realizându-se prin programele de înviorare
5 minute care să facă posibilă formarea și consolidarea deprinderilor mai sus menționate:         
# expirație puternică pe nas după inspirație profundă;
# inspirație pe nas cu expirație lentă cu gură deschisă;
# inspirație pe nas cu expirație lungă pe gură și buzele țuguiate, ca și când ai sufla un fulg.
În corectarea vorbirii am folosit exerciții și pentru dezvoltarea auzului fonematic, deoarece acestea se condiționează reciproc (exerciții pentru dezvoltarea  motricității aparatului fonoarticular, care să permită articularea corecta a sunetelor limbii):
# vibrarea surdă a buzelor (cum sforăie calul);
 # vibrarea sonoră a buzelor (pornirea mașinii);
 # umflarea și baterea obrajilor cu pumnii (broscuța).
Stăpânirea unui vocabular bogat îi oferă preşcolarului posibilitatea de a se „mişca” în mediul înconjurător cu uşurinţă şi de a-şi experimenta propriile achiziţii de limbaj.  
Activităţile din grădiniţă trebuie să favorizeze situaţii de comunicare şi să accepte toate formele de limbaj spontan. Se cere crearea unui mediu cultural activ, stimulativ, prin aducerea în zona „Bibliotecă” a unor materiale specifice: cărţi, caiete, ziare, reviste, instrumente de scris, jocuri cu imagini, discuri, casete audio şi video etc.

Bucurescu Maria Cosmina, G.P.N. Valea Nandrii
Hârțogeanu Neluța Georgeta, G.P.N. Dîrmănești
Școala Gimnazială ”Dîrmănești”

(Postat aprilie 2019)
         

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top