escorte Panciu ieftine matrimoniale Balan fete matrimoniale Sarmasu online barbati singuri matrimoniale Sannicolau Mare zona iulius mall curve lux Giurgiu videochat Oltenita raid Popesti-Leordeni matrimoniale anunturi erotice Berca dame matrimoniale crestine Vulcan publi24 Liesti femei ea pentru el Sarichioi escorte Vidra forum publi Deva dating Dragalina ofer sex Amara matrimoniale Slatina cu poza femei pentru barbati Petrila cuplu bi Vorona Teodoru sex oral Saveni curve din Focsani femei fete din Buruenesti anunturi curve fete Targu Jiu chat swinger Urziceni fetele din Stefanesti matrimoniale Salcea cuget liber publi24 escorte Costesti raid matrimoniale Scheia matrimoniale online Deva fete ieftine Chiajna matrimoniale Cernavoda publitim placere ro Barcanesti como gravar videos do youtube no mac gay young date night in Maastricht apple rastrea y} 4 x~p{}r }u

# Strategii utilizate în tratarea diferenţiată a copiilor preşcolari
În tratarea diferenţiată a copiilor, pe fondul activizării întregii grupe, am pus întotdeauna accentul pe sporirea caracterului formativ al activităţilor, prin aplicarea unor metode şi procedee activ-formative. Totodată, am căutat să dezvolt relaţii interpersonale cu o puternică rezonanţă afectivă şi să pun accent pe relevarea ipostazei copilului ca subiect al educaţiei.

Mediul educativ creat în grădiniţă trebuie să lase copilului libertate de mişcare şi acţiune, de exprimare şi cooperare, atât în relaţia educatoare-copii cât şi între copii.
Deoarece uneori instruirea uniformă nu ne este de ajutor, trebuie să ne îndreptăm spre învăţarea pe domenii, zone sau centre cum sunt numite în învăţământul alternativ. Trebuie să ne îndreptăm tot mai mult spre o instruire individualizată. Am constatat că aplicând această strategie de învăţare pe zone-arii, educaţia este făcută echilibrat atât faţă de individ cât şi faţă de grup.
O sală de grupă dotată cu materiale stimulative, folosite în mod creativ, face ca fiecare copil să-şi iniţieze un proces de învăţare propriu, în ritm propriu. Opţiunile exprimate de copii în mod individual sunt adecvate nivelului lor de dezvoltare. Pe măsură ce educatoarea observă comportamentele copiilor, ea evaluează ariile de interes sau preocupările speciale şi formulează obiective individuale pentru fiecare copil, bazându-se pe cunoaşterea psihologică şi pe observaţiile efectuate.
Obiectivele astfel conturate pot fi atinse prin adaptarea mediului de învăţare şi prin facilitarea unor oportunităţi pentru procesul educaţional.
Se urmăreşte astfel:
a) încurajarea intereselor: pentru un copil care evită  să-şi asume riscuri prin extinderea gamei de activităţi desfăşurate, educatoarea poate extinde o activitate deja familiară copilului prin integrarea în cadrul ei a unor noi activităţi. Un exemplu: lui Victor îi place să construiască, dar ezită să deseneze sau să scrie. Educatoarea îi poate da o planşă, câteva foi de hârtie şi benzi desenate pentru lipit, cerându-i să facă un semn de circulaţie rutieră sau o etichetă cu semnul interzis, pe care să le lipească pe “autostrada” pe care o construieşte. Un alt exemplu: Silvia este o fetiţă care vorbeşte atât de încet, încât cu greu poate fi auzită atunci când este în grup. Educatoarea îi dă Silviei o păpuşă, o alătură altei fetiţe care se joacă tot cu o păpuşă şi le roagă pe amândouă să se joace cu păpuşile care vor cânta sau vor spune cu voce tare refrenul unui cântec cunoscut.
b) a învăţa unii de la alţii: J. Piaget referindu-se la importanţa socializării afirmă că cel mai bine copiii învaţă unul de la altul. Capacitatea de înţelegere a copiilor poate fi facilitată punând copilul care nu înţelege o noţiune, lângă altul care a reuşit să o asimileze. De exemplu, copilul care nu a înţeles cum se execută un vaporaş prin îndoirea hârtiei urmăreşte cum colegii din grup realizează vaporaşe, pentru a le pune în mişcare pe „mare”. Se încurajează astfel munca în echipă.
c) axarea pe nevoi specifice pentru a le oferi posibilitatea să-şi dezvolte unele deprinderi şi talente, educatoarea le poate crea ocazii diferite. De exemplu, dacă educatoarea a observat că mai mulţi copii întâmpină dificultăţi în a folosi forfecuţa, propune desfăşurarea unor activităţi care să le stimuleze musculatura mâinii, cum ar fi apucarea obiectelor cu penseta sau cleştele ori plasarea cârligelor pe un şevalet sau pe frânghia de rufe a păpuşii; apoi pasul următor ar fi ruperea hârtiei pentru a se ajunge în final la tăierea ei.
d) învăţarea integrată: copiii pot propune teme sau pot iniţia proiecte individuale. Proiectele trebuie să decurgă dintr-un interes arătat de unul sau mai mulţi copii, interes verificat de educatoare pentru a vedea cât este de durabil. În cazul în care copiii continuă să manifeste o deosebită curiozitate în legătură cu anumite subiecte, un proiect bazat pe această temă este proiectat, dezvoltat şi extins de către copii împreună cu educatoarele.
A educa nu mai poate însemna a “fabrica” oameni conform unui model comun, unic, ci înseamnă a elibera din fiecare om ceea ce-l împiedică să fie el însuşi, şi a-i da posibilitatea să se împlinească, să se realizeze conform felului său singular de a fi în lume.
Copilul este fiinţa care doreşte să se exprime, să crească, să-şi manifeste libertatea, să-şi dobândească unicitatea.
Menirea educatoarei este de a crea şi întreţine un mediu care să solicite şi să menţină trează atitudinea creatoare şi constructivă a copilului, să încurajeze imaginaţia.
Putem deveni o societate bună pentru copiii noştri, dacă urmărim constant propria perfecţionare, dacă menţinem un schimb permanent cu ceea ce este mai bun în epoca în care trăim.

Bibliografie:
Albu, Gabriel – Introducere într-o pedagogie a libertăţii, Iaşi, Editura Polirom, 1998
Bocoş, Muşata – Instruire interactivă, Cluj-Napoca, Editura Presa Universitară Clujeană, 2002
Ionescu, Miron – Demersuri creative în predare şi învăţare, Cluj-Napoca, Editura Presa Universitară Clujeană, 2000

Prof. înv. preșcolar: Chiriță Daniela
Prof. înv. preșcolar: Gican Elena Gabriela
GPP “Albă ca Zăpada” Pitești
(Postat februarie 2019)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top