escorte Panciu ieftine matrimoniale Balan fete matrimoniale Sarmasu online barbati singuri matrimoniale Sannicolau Mare zona iulius mall curve lux Giurgiu videochat Oltenita raid Popesti-Leordeni matrimoniale anunturi erotice Berca dame matrimoniale crestine Vulcan publi24 Liesti femei ea pentru el Sarichioi escorte Vidra forum publi Deva dating Dragalina ofer sex Amara matrimoniale Slatina cu poza femei pentru barbati Petrila cuplu bi Vorona Teodoru sex oral Saveni curve din Focsani femei fete din Buruenesti anunturi curve fete Targu Jiu chat swinger Urziceni fetele din Stefanesti matrimoniale Salcea cuget liber publi24 escorte Costesti raid matrimoniale Scheia matrimoniale online Deva fete ieftine Chiajna matrimoniale Cernavoda publitim placere ro Barcanesti como gravar videos do youtube no mac gay young date night in Maastricht apple rastrea y} 4 x~p{}r }u

10Pentru fiecare educatoare este important să cunoască la intrarea copilului în grădiniţă preocupările familiei pentru educaţia copilului, locul pe care îl ocupă lectura unor poveşti, povestiri,poezii, susţinute de biblioteca familiei.
Dacă în familie contactul cu literatura oferă doar posibilitatea ascultării individuale, în grădiniţă ascultarea este colectivă, iar receptarea literaturii la vârsta preşcolară parcurge o etapă nouă necesară pentru relaţia copil-literatură.

În urma interpretării chestionarelor completate de cele 15 familii în cadrul unui lectorat cu părinţii, am obţinut următoarele informaţii: 5 în care se citesc adeseori poveşti, 3 în care se spun uneori poveşti, 7 în care nu se citesc niciodată. Ascultarea poveştilor în  familie se face şi prin intermediul aparaturii audio-vizuale.
Să citim copiilor stând cât mai aproape de ei. Acest lucru aprofundează legătura copil-părinte. Vocea tremurătoare şi caldă a mamei transpune copilul în lumea magică în care el se identifică cu personajul preferat şi trăieşte bucuria victoriei.
Să povestim e mai simplu decât să citim. A privi în ochi este o modalitate de a ne transmite afecţiune faţă de oricine. Și cu atât mai mult faţă de copii. Să folosim un limbaj muzical clasic, mai ales în momentele în care copilul este obosit…Să inventăm noi poveşti pentru a exprima un anumit lucru de care copilul are nevoie. Povestea poate fi folosită într-un moment de împotrivire, negativism sau de furie a copilului. In povestea plină de culoare şi fantastic, copilul se poate descoperi în pielea unui personaj ce face ori să-l amuze, ori să-i schimbe atitudinea, detaşându-se de problema care i-a declanşat furia.
Să citim glume, ghicitori, proverb, zicători împreună cu copilul ca să-l ajutăm să înţeleagă sensul exprimărilor şi al mesajelor. Acestea ajută foarte mult la dezvoltarea gândirii şi la formarea unei atitudini vesele, optimiste.
Să poposim la raionul de cărţi al magazinului ori de cate ori mergem la cumpărături. Şi chiar dacă nu putem cumpăra, să ne exprimăm admiraţia şi entuziasmul la vederea unei cărţi, a unor titluri, autori ori imagini interesante.
Formarea unor cititori receptivi şi avizaţi, gustul pentru literatură şi pentru studiu în general nu se formează de la sine ci treptat.
In acest proces iniţierea se face în familie, continuând în grădiniţă în mod organizat. Ca parteneri în educaţie, familia şi grădiniţa trebuie să cultive dragostea pentru lectură din primii ani de viaţă ai copilului.

Profesor înv. primar Ciobanu Claudia Mihaela
Şcoala Gimnazială “Gabriel Marinescu” Tigveni
(Postat aprilie 2018)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top