Evaluările care se fac în premieră anul acesta la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a se vor derula între 28 şi 30 mai pentru elevii de clasa a IV-a, între 2 şi 4 iunie pentru cei din clasa a II-a şi în 5 - 6 iunie pentru elevii de a VI-a, a anunţat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.
Calendar evaluare clasa a IV-a
# 28 mai - Limba română
#  în 29 mai - Matematică
# 30 mai - Limba maternă
Calendar evaluare clasa a II-a
# 2 iunie - Limba română (scris şi citit)
# 3 iunie - Limba maternă (scris şi citit)
# 4 iunie - Matematică.
Calendar evaluare clasa a VI-a
# 5 iunie - Limbă şi comunicare
# 6 iunie - Matematică şi Ştiinţe ale naturii
Timpul alocat pentru fiecare probă diferă de la o clasă la alta, fiind de 25 de minute la clasa a II-a şi de o oră la clasele a IV-a şi a VI-a.
Evaluarea se desfăşoară în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei unităţi de învăţământ.
"Testele se vor da în sălile de clasă în care învaţă elevii. Nu vor fi camere video, elevii fiind supravegheaţi la clasa a II-a şi la a IV-a de învăţătoare şi un cadru didactic din unitatea de învăţământ, iar la a VI-a de două cadre didactice din unitatea de învăţământ", a precizat ministrul Pricopie.
Calificativele obţinute de către elevi la evaluare nu vor fi trecute în catalog, a mai spus acesta. "Rezultatele individuale nu se afişează şi nu se comunică public. Acestea vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. Rezultate din unităţile de învăţământ eşantionate vor fi utilizate în vederea întocmirii raportului naţional privind diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar", a mai arătat ministrul.
Subiectele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), ţinând seama de următoarele cerinţe: să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu şi să aibă un nivel mediu de dificultate. Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale (tip IEA - PIRLS, pentru clasa a II-a, tip IEA - TIMSS, pentru clasa a IV-a, tip PISA, pentru clasa a VI-a).
Modele de subiecte au fost postate aici

(Postat aprilie 2014)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top