22“Poziția unui ministru încorsetat de nevoia de a da bine la raport, atunci când îl dă cui l-a promovat, care trebuie să corespundă din punct de vedere al corectitudinii politice, care nu ține cont de nevoia colectivității, doar pentru a promova mediocritatea generală, este definitorie pentru o societate care este învățată să nu mai pună accent pe valori, pe un învățământ realizat în condiții optime. Sistemul creat în ultimii ani, cu clase distruse efectiv de obligativitatea de a integra copii de 14 ani în clasa I-a, copii care nu suportă colectivități, care nu pot sta în colectivități (nici nu se mai pune problema de învățat), creează asemenea situații și ele vor fi din ce în ce mai multe. Cel mai ușor pentru un ministru fără nici o răspundere directă, găsirea ca vinovați a profesorilor este la îndemână.”, scriu cei de la zch.ro.

Mircea Dumitru a declarat, referindu-se la integrarea copiilor cu nevoi speciale, că „profesorii nu știu să gestioneze astfel de cazuri”, iar „școala nu le oferă ceea ce au ei nevoie”.
Reacțiile profesorilor la declarațiile ministrului Mircea Dumitru nu au întârziat să apară pe rețelele de socializare:
Emil Onea (Colegiul Național “Unirea” Focșani): Dar domnul ministru, rector al celei mai mari "fabrici de profesori" din Romania, ce a facut pana acum? Nu trebuia sa se ocupe serios de pregatirea studentilor?... Nu trebuia sa dea absoventi bine pregatiti? Daca dumnealui, cel aflat la varful unei universitati de prestigiu, cu autonomie, nu a facut nimic, atunci cine trebuia sa faca?
Cata ipocrizie!
Ovidiu-Mihail Grosan (Calafat): Nu vad de ce ar obliga pe profesorii din invatamantul normal sa se ocupe de copiii cu ADHD sau cu alte nevoi speciale. E copil cu nevoi speciale? Perfect, atunci sa mearga la o scoala ce apartine de invatamant special, cu profesori specializati in acest tip de invatamant. Ce vrea ministrul lu' peste prajit, ca profesorii sa faca si pe terapeutii, si pe asistentii sociali, precum si pe dadacele? Dar du-l dom'le la un psihoterapeut, la un pediatru sau la un asistent social daca copilul are asemenea probleme, nu la mine, profesor normal. Ce sa-i fac eu?
E o elucubratie asta cum ca profesorul ar trebui sa stie de toate: si terapie, si dadacit, si mamagement si formare etc. Mai ramane sa ceara sa spalam si pe jos, ca femeile de serviciu sau sa dam cu var ca zugravii. Copilul ala cu ADHD nu avea ce sa caute intr-o scoala normala, ci numai in invatamantul special.
Dana Saramet (Comănești): Psihologia speciala este ramura separata . Daca eu, profesor care am facut doar psihologie in liceul pedagogic si in facultate , merg sa predau la o scoala speciala sunt platita ca necalificat , desi am 30 de ani vechime in invatamant, tocmai pentru ca nu am studiat aceasta psiholohlgie. De ce as fi deodata buna sa ii predau acestui copil in scoala?
Ioana-Mihaela Popescu (Colegiul Național “Unirea” Focșani): Profesorii vor trebui să lucreze suplimentar ca să integreze elevii violenți „cu ADHD” pe același salariu mizerabil ca și până acum și mai trebuie să-și ocupe timpul liber și participând la cursuri de formare?
Alina Oana Toma (Bacău): Ministrii nostri se intrec sa-si arate incompetenta! Unul mai rau decat altul!
Negrea Carmen: Nu cred ca e etic, deontologic sa gandim rezolvarea unei situatii numai din punct de vedere financiar. E vorba aici de sanse egale si dreptul la educatie. Sunt de acord ca nu avem destui specialisti, ca personalul didactic nu are pregatire de specialitate, ca sunt cursuri de formare, dar care din pacate trebuie platite de dascal din salariu lui, de nimic, ca ....ar mai fi multe de spus, insa pana cand nu reusim sa avem o strategie si o viziune in integrare si incluziune nationala, restul sunt vorbe, dispute si neintelegeri…Care prind din pacate la mijloc suflete, destine si multe suferinte.
Mihaela Cristina: In loc sa investeasca in scoli speciale, sau in clase speciale in fiecare scoala, arunca toata raspunderea pe spatele cadrelor si a celorlalti copii, si ne mai fac sa ne simtim si prost si vinovati...
Irina Irina (Școala Ion Creangă Bacău): Aici e vorba de nevoi speciale! E nevoie de profesor de sprijin, oameni buni! Despre ce tot naiba vorbim?
Vlad Ionela (Liceul Tehnologic de Servicii "Sfantul Apostol Andrei"): Statul nu face nimic! Se lasa totul pe umerii profesorilor, iar cand fac tot ce este omenesc posibil, tot ei sunt de vina!
Stefana Stefania: Sunt de acord cu invatamantul inclusiv daca se ofera psiholog la ore si participa si parintele elevului. Nu este corect pentru ceilalti elevi sa se simta in nesiguranta.
Totolniceanu Stela (Bârlad): De salarii motivante puteti vorbi? Oricata empatie ,daruire profesionala ai avea ,timpul nu-ti permite sa faci tot ce-ti propui si pentru performanta si pentru remediere. Am avut in 44 ani de activitate tot felul de cazuri(ADHD,asperger,autism, surzenie, devieri grave de comportament). Am facut scoala incluziva, dar cu ce pret, cu cate riscuri, cata munca, cata sanatate risipita! Este delicata problema in invatamantul de masa! Parintii stiu ca un copil normal este vitregit din multe puncte de vedere cand au in clasa astfel de cazuri. Nu mai vorbesc de siguranta lor! Trebuie bine gandit un program, o altfel de institutie, mult mai compexa si completa pentru aceste cazuri, care sa le rezolve si problema scolarizarii si problema de sanatate, iar mai tarziu si integrarea sociala, un loc de munca.
Mariana Şavlovschi (Galați): Totul ține de bani! Banii din 6% din PIB, pe care învîțământul nu-i primește! Copiii cu nevoi speciale trebuie primiți în școli speciale! Sau măcar o persoană de sprijin, la școală-acasă! Patronatul s-a învățat să trimită o hârtie în școală prin care să ceară: curriculum adaptat... Banii pentru acești copii, la Galați, nu au fost trimiși de doi ani, 1 an CL, 1 an CJ! Să facem noi cursuri, pe banii noștri, pentru integrarea acestor copii! Știți că la Galați deși sunt școli speciale, acești copii sunt direcționați spre învățământ de masă? Eu am 30 elevi în clasă, 5 au CES, 1 repetent, repetă a treia oară! 3 nediagnosticați, pentru că părinților pentru un control psihologic le sunt ceruți 100 lei! Cu care elevi să lucrez și cu care nu? De ce am în clasă 30 elevi când legea spune maximum 25? În 37 ani de vechime, nimeni nu m-a solicitat la o expertiză psihologică!
Ovidiu-Mihail Grosan (Calafat): Nu vad de ce ar obliga pe profesorii din invatamantul normal sa se ocupe de copiii cu ADHD sau cu alte nevoi speciale. E copil cu nevoi speciale? Perfect, atunci sa mearga la o scoala ce apartine de invatamant special, cu profesori specializati in acest tip de invatamant. Ce vrea ministrul lu' peste prajit, ca profesorii sa faca si pe terapeutii, si pe asistentii sociali, precum si pe dadacele? Dar du-l dom'le la un psihoterapeut, la un pediatru sau la un asistent social daca copilul are asemenea probleme, nu la mine, profesor normal. Ce sa-i fac eu?
E o elucubratie asta cum ca profesorul ar trebui sa stie de toate: si terapie, si dadacit, si mamagement si formare etc. Mai ramane sa ceara sa spalam si pe jos, ca femeile de serviciu sau sa dam cu var ca zugravii.

(Postat octombrie 2016)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top