În curtea mare a fostei închisori de la Pitești s-au adunat multe persoane. Sunt oameni de calitate, care au ajuns aici fiindcă și-au dorit să fie aici în acest moment, unde se scrie istoria, cum a spus unul dintre invitați. Acum, când se deschide Expoziția permanentă a Memorialului Închisoarea
Dezvoltarea tehnologică din ultimele decenii precum și fenomenul globalizării au determinat instituţii și specialişti din întreaga lume să caute competenţele de care are nevoie orice cetăţean al Planetei pentru a se integra cu succes în viața socială într-o „economie bazată pe
# scurtă abordare psihopedagogică şi metodologică Încă de la începuturi, psihologia şi pedagogia au ridicat problema vârstei de la care se poate începe formarea primelor reprezentări matematice; și în prezent această problemă este intens dezbătută, deoarece de fiecare dată apar date noi, care
În perioada 2 -6 iulie 2018 , trei membri ai echipei de proiect de la Școala Gimnazială Băiculești au participat la ultima întâlnire transnațională, alături de reprezentanții celor 4 țări partenere în cadrul Proiectului Erasmus+KA2 „Save my life with my rights” (_
În perioada 4-9 septembrie la Eforie Sud s-a desfășurat etapa naţională a Concursul Antidrog “Împreună”, organizat de Ministerul Educației Naţionale.
Judeţul nostru a fost reprezentat de un echipaj format din patru elevi de la Liceul Astra, care au participat la acest concurs alături de
Potrivit Ordinului de ministru nr. 3220/2018, cursurile anului şcolar 2018-2019 au început luni, 10 septembrie și însumează 168 de zile lucrătoare (34 de săptămâni). Structura anului școlar cuprinde semestrul I (10 septembrie 2018 - 1 februarie 2019) şi semestrul al II-lea (11 februarie 2019 - 14
Toţi oamenii dispun de un potenţial creativ pe care îl pot dezvolta pe parcursul vieții. Întregul efort de a recurge la imaginaţie în scopul generării de noi rezultate utile şi eficiente trebuie să se încadreze într-o stare de spirit favorabilă creativităţii.
Programul ”Școala altfel” este dedicat activităților educative extracurriculare și extrașcolare, având ca scop implicarea tuturor elevilor și cadrelor didactice în activități care să pună în valoare talentele și capacitățile copiilor, să stimuleze participarea la acțiuni variate.
Pentru
# Clasa a IX-a, anul școlar 2018-2019PROFILUL REAL
# matematică-informatică, intensiv informatică: 2 clase, 56 de elevi
# matematică-informatică: 1 clasă, 28 de elevi
# științe ale naturii: 2 clase, 56 de elevi
# Anul şcolar 2018-2019Anul acesta şcolar îşi numără premianţii, iar noi ne gândim deja la următorul an, la viitorii elevi! Pentru ei avem 2 clase de liceu a IX-a cu profil SERVICII – COMERŢ sau TEHNIC-MECANIC precum şi o clasă de PROFESIONALĂ, domeniul mecanică agricolă.
Studiul științific de față își propune să urmărească evoluția sistemului morfologic, particularitățile flexionare ale substantivului, în trecerea de la limba latină la limba română, cu referire, în mod deosebit, la categoria gramaticală a genului.
- studiu -Un sistem de învăţământ bine gândit, funcţional, poate face dintr-un elev obişnuit, un elev excepţional. Un elev care să-şi valorifice la maxim potenţialul, să se dezvolte holistic, să se formeze armonios şi să se integreze în societatea timpului său. Invers, un sistem educaţional prost
România are o floră foarte bogată și foarte multe dintre plantele ce cresc pe aceste meleaguri au proprietăți medicinale, fiind extrem de benefice în tratarea diferitelor afecțiuni. Proprietățile tămăduitoare ale plantelor sunt cunoscute din timpuri străvechi, mulți dintre bătrânii de la țară fiind
Când alegeţi şcoala sau grădiniţa încercaţi să nu vă lăsaţi influenţaţi de zvonurile şi bârfele „din cartier”. Cele mai corecte informaţii se obţin direct de la sursă. Totodată, nu mergeţi pe ideea împărtăşită, din păcate, de mulţi părinţi, că nu contează mediul, că nu contează unde, copilul bun
Educația non - formală este o parte din domeniul politicii educaționale de la finalul anilor ՚60 și începutul anilor ՚70. Fundament pe o definire prin excluziune, raportată la ceea ce este în mod tradițional considerat educație – formală, conceptul de educație non – formală a început să fie
# Aplicație pe studiul diatezei verbale
Apropiată de problematizare, învăţarea prin descoperire este o metodă de factură euristică şi constă în crearea condiţiilor de reactualizare a experienţei şi a capacităţilor individuale în vederea desluşirii unor noi situaţii problemă. Este o metodă didactică
Mai mult decât pericolul hiperactivităţii, marea majoritate a copiilor riscă să manifeste sindromul televizorului: petrec o mare parte din timpul lor liber aşezaţi în faţa televizorului sau a ecranului jocurilor video, ronţăind continuu chipsuri şi gustări.
- Ce este comunicarea interpersonală?
Comunicarea interpersonală este caracteristica cea mai importantă a omenirii şi , în acelaşi timp, cea mai mare realizare a sa. Este abilitatea oamenilor de a-şi face cunoscute nevoile, dorinţele, ideile şi sentimentele.
- De ce avem nevoie de comunicare
Totul a pornit de la dorința de joc și joacă. Și din entuziasmul de a învăța împreună, mic și mare, din motivația unei generații de copii și dascăli ce doresc să iasă din tiparele școlii tradiționale și să evadeze în creativitate și interes profesional.
Formarea competenței profesionale a unui absolvent este asigurată prin instruirea sa complexă și progresivă, pornind de la problemele generale ale profilului spre cele specifice unui grup de meserii. Astfel, studiul diferitelor discipline de specialitate și efectuarea activităților practice
# Școala Gimnazială Mircea cel Bătrân” - Pitești și Colegiu Național ”Ion C. Brătianu”, partenere într-un proiect european care vine în sprijinul elevilor supradotați.
Proiectul ”Transformers School – Gifted Students/Happy Children” este un parteneriat strategic finanțat prin programul european
Orașul Pitești, municipiul județului Argeș, cunoscut ca ,,Orașul lalelelor", a găzduit în Prier – luna în care mugurii copacilor se deschid – evenimentul cunoscut în plan național ca sărbătoarea tulipelor. În data de 20 aprilie au avut loc festivitățile de deschidere a celei de-a 41-a ediție a
Elevii claselor a II- a A - prof. Cristescu Dorina, a II-a B - prof. Ilie Gheorghe, a II-a D - prof. Tudorache Florentina și a II- a E - prof. Olteanu Loredana, de la Școala Gimnazială ”Alexandru Davila” Pitești s-au costumat în flori tricolore și au defilat în cadrul Simfoniei Lalelelor
47 elevi din clasele X-XII de la Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi” Piteşti, în Săptămâna „Şcoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun”, au experimentat timp de o zi statutul de angajat la S.C. WELD MILDIN CND S.R.L., aflând mai multe informații despre profesii chiar de la cei care le
MOTTO: “Bine nu poţi vedea decât cu sufletul; ceea ce este esenţial este invizibil pentru ochi.” Antoine de Saint-Exupery
Problemele legate de şcoală şi educaţie constituie esenţa vieţii de familie. În societatea contemporană, adolescenţii trec printr-o perioadă critică, pricinuită de lipsa
Violenţa elevilor în mediul școlar este atât un fenomen cu care se confruntă astăzi școala în general, cât și unul social la nivel global. Organizaţia Mondială a Sănătăţii defineşte violenţa drept „ameninţarea sau folosirea intenţionată a forţei fizice sau a puterii contra propriei persoane, contra
Toleranța este respectul, acceptarea și aprecierea bogăției și diversității culturilor lumii noastre, felurilor noastre de expresie și manierelor de exprimare a calității noastre de ființe umane. Ea este încurajată prin cunoașterea, deschiderea spiritului, comunicație și libertatea gândirii
Cunoaşterea şi respectarea drepturilor copilului este o necesitate pentru a ne conforma normelor şi regulilor sociale. Este foarte important ca toată lumea, mai ales părinţii să cunoască aceste drepturi, deoarece încălcarea acestora ar însemna nerespectarea legii. Relaţia copil - părinte este
Managementul educaţional presupune studierea proceselor şi relaţiilor ce se manifestă în cadrul instituţiilor de învăţământ în timpul desfășurării procesului educaţional, în vederea descoperirii legităţilor care îl generează şi a elaborării unor metode şi tehnici de conducere pe baza cărora
Săptămâna Școala Altfel 2018 este al șaselea an în care Ministerul Educației susține educația alternativă prin activități informale pentru copii prin “Programul Școala Altfel 2018 – Să știi mai multe, să fii mai bun!”
Profesorii și învățătorii sunt elemente cheie în acest program, cei care stabilesc
# Schimb de experiență între Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” și Școala „Milutin I Draginja Todorovic” din Kragujevac, Serbia.În perioada 19-23 aprilie 2018, la Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Pitești s-a desfășurat ediția a XIII-a, etapa a doua, a Proiectului Educațional
Constatăm receptivitatea profesorilor de a identifica contexte formale şi nonformale de exersare a unor comportamente şi abilităţi de viaţă ale elevilor, de a propune în mod sistematic pe parcursul unei luni activităţi motivaţionale diverse pentru dezvoltarea acestora.
În urmă cu doi ani, Şcoala Gimnazială „Marin Preda“ din Piteşti a iniţiat Proiectul ERASMUS + ŞCOALA COMPETENŢELOR, proiect în cadrul căruia am participat la Mobilitatea Roma, în perioada 4 - 8 aprilie 2018.
Această mobilitate a presupus participarea la cursul “Project and Competence Based
La Şcoala Gimnazială „Alexandru Davila” Piteşti s-au derulat activități în parteneriat cu Ocolul Silvic Pitești dedicate campaniei ”Luna pădurii 15 martie -15 aprilie”. Astfel, elevii au fost informați despre importanța pădurii, despre necesitatea existenței acesteia în jurul nostru, cât și
În data de 14 aprilie 2018, Școala Gimnazială ”Alexandru Davila” Pitești și Școala Gimnazială ”Nicolae Bălcescu”- Structură Școala Gimnazială Nr. 1 Pitești au organizat, în parteneriat, un concurs interjudețean cu participare directă intitulat ”Copiii și pădurea” (clasele 0-IV). Concursul este deja
În cadrul proiectului Erasmus+ ,,SAVE MY LIFE WITH MY RIGHTS”, în perioada martie-aprilie, la Școala Băiculești s-au desfășurat o serie de activități, dintre care amintim:
Educaţia ecologică este educaţia informaţiei, prin lărgirea cunoştinţelor despre mediu.
Primele forme organizate de cunoaştere a mediului înconjurător sunt activităţile derulate în grădiniţă. Copiii învaţă ce înseamnă încălzirea globală, valorificarea deşeurilor solide, consecinţele
Pentru majoritatea oamenilor, 1 Aprilie este ziua păcălelii. Dar, pentru iubitorii de păsări şi ornitologi această zi aparţine celebrării Zilei Internaţionale a Păsărilor. Este cea mai veche sărbătoare din calendarul mediului, sărbătorită în 1 aprilie încă din anul 1906, şi are la baza Convenţia
Argument:Educaţia pentru mediu are scopul de a îmbunătăţi calitatea vieţii prin cunoştinţele, dar mai ales prin motivaţiile pe care le oferă pentru a acorda mediului atenţia şi îngrijirea necesară.
Dovadă că protecţia mediului reprezintă o prioritate pentru ţările Uniunii Europene este faptul că în
-studiu de specialitate-Limbajul plastic are misiunea de a echilibra și armoniza relațiile copilului cu natura, cu ceilalți, cu sine. Datele obținute în urma investigației personalității copiilor prin această tehnică proiectivă oferă o imagine profundă asupra maturizării lor afective și de