Urmând tradiția proiectelor finanțate de Uniunea Europeană, Colegiul Economic „Maria Teiuleanu” implementează începând de la data de 1 decembrie 2017 proiectul intitulat „Fostering Leadership Development Amongst Teachers-LIDO”, nr. înregistrare 2017-1-IT02-KA201-036432, finanțat prin programul
Școala Gimnazială ,,Tudor Vladimirescu” Pitești este parteneră în proiectul „Medii de socializare on-line - învățarea în mediu natural” No- 2018-1-IT02-KA229-048268_4, alături de alte patru instituții de învățământ de peste hotare. Este vorba de Istituto Comprensivo Lombardo
Doamna doctor Galina Răduleanu a făcut această afirmație la Școala de Vară de la Memorialul Închisoarea Pitești în fața studenților care îi sorbeau cuvintele. Cât de profund, dar cât de trist mi-au sunat aceste cuvinte! Ce fel de resorturi s-au rupt, ce echilibru s-a năruit pentru totdeauna
A venit primăvara! În luna martie, copiii grupei “Puișorilor” de la G.P.P. “Rază de Soare” Pitești sunt mai vioi, mai zburdalnici, mai doritori de a observa, cerceta, descoperi transformările care au loc în natură primăvara. Zumzetul harnicelor albine se aude peste tot, cea dintâi rândunică venită
În perioada 1 decembrie 2018- 31 mai 2019, în Școala Gimnazială ”Matei Basarab” Pitești se derulează proiectul ”Educația prin dezbateri în județul Argeș”, proiect implementat de Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație și cofinanțat de Ambasada Franței în România.
Proiectul, care
Prin natura sa, fiinţa umană are capacitatea de a se dezvolta, de a-şi valida calităţile şi caracteristicile pozitive, în măsura în care grădiniţa, şcoala, familia şi mediul ambiant îi creează condiţii în acest sens. Păstrarea tradiţiei populare specific românească de a întâmpina anotimpul
În fiecare an, în Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Pitești se desfășoară campania de conştientizare în domeniul colectării selective, Olimpiada deşeurilor, implementată de CCR și desfășurată cu sprijinul Ministerului Educației Naționale și al Inspectoratului Școlar Județean Argeș. Principalul
Gospodărirea în siguranţă a deşeurilor radioactive produse în România, constituie un obiectiv. Promovarea continuă a energeticii nucleare se bazează pe contextual socio-economic actual favorabil, pe maturitatea noilor tehnologii promovate pe baza rezultatelor cercetării științifice și tehnologice
Pe 22 martie 2019, am sărbătorit „Ziua Mondială a Apei”, participând alături de elevele școlii noastre, la festivitatea de premiere a concursului de fotografie „Apă pentru toți”, organizat de Societatea Apă Canal 2000 SA Piteşti, în cadrul Programului Educațional Piky, desfășurată la Muzeul
Se spune că “în lume sunt mai multe conflicte decât fire de nisip” şi poate că este adevărat, tot atât de adevărat pe cât este şi faptul că însăşi societatea ne influenţează sistemul de valori, principii şi credinţe, comportamentul şi punctele de vedere asupra conflictelor. Proverbe-mesaj ca „dinte
Se apropie cu pași repezi Sărbătoarea Învierii Domnului, prilej de bucurie pentru toți creștinii, de înnoire sufletească și îndreptare a vieții.
Înainte de a primi jertfa Domnului, orice credincios trece printr-o etapă de curățire sufletească ce culminează cu Sfânta Taină a Spovedaniei. Aceasta este
După cum bine știți, Terra execută două mișcări în Sistemul Solar, una în jurul axei sale - mișcarea de rotație - , iar cealaltă în jurul Soarelui numită mișcare de revoluție.
Mișcarea de rotație reprezintă rotirea Pământului în jurul axei sale, de la vest la est (sens direct) ceea ce creează
Concepţia ştiinţifică privitoare la tratarea individuală a elevilor constă în cunoaşterea gradului de evoluţie a diferitelor procese psihice, a gradului de dezvoltare, a tipului de inteligenţă caracteristică fiecărui copil, pentru a putea folosi mijloace adecvate în scopul dezvoltării acesteia la
Inspectoratul Școlar Județean Argeș este partener în Proiectul Erasmus+ nr. 2018-1-BG01-KA201-047903- REFORM- Reinforcing Educator's Competences for Councelling and Motivation - „Consolidarea competențelor educatorului pentru consiliere și motivație”, coordonat de Școala Secundară 119 “Academician
ADHD reprezintă abrevierea în limba engleză a ,,Atention Deficit Hyperactivity Disorder”, o tulburare de tip comportamental care apare tot mai frecvent ca diagnostic pentru copii și adolescenți. În 1902, medicul englez George Still a prezentat într-o serie de conferințe susținute la Royal
Definirea procesului de învățământ este dată și de Bocoș, “activitatea instructiv-educativă complex desfășurată în mod sistematic și organizat de către elevi și profesori în școală, activitate grație căreia, elevii sunt înzestrați cu un sistem de cunoștințe, priceperi, deprinderi, capacități
Limba și literatura română nu reprezintă doar o parte integrantă a acțiunii de cultivare a gândirii elevilor, prin dezvoltarea imaginației, a spiritului de observație, a capacității creatoare, a sensibilității, ci și o disciplină axată pe nuanțarea exprimării elevilor. Asupra aspectului
Importanta aspectelor de securitate în rețelele de calculatoare a crescut odată cu extinderea prelucrărilor electronice de date și a transmiterii acestora prin intermediul rețelelor. În cazul operării asupra unor informații confidențiale, este important ca avantajele de partajare și comunicare
Se știe că fiecare elev poate învăța, iar sarcina cadrelor didactice este de a identifica experiențele de învățare care motivează elevii și care contribuie la creșterea randamentului școlar.
În lumea informaticienilor este cunoscut că „folosirea calculatorului este limitată doar de lipsa de
Cercetarea ştiinţifică a reprezentat din totdeauna o sursă extrem de importantă de dezvoltare a gândirii şi practicii creatoare, de progres în cunoaştere şi de soluţionare a multor probleme ale practicii sociale.
Dezvoltarea ştiinţei pedagogice şi nemijlocit a învăţământului este legată de
Importanța educației senzoriale la vârsta
Generalităţi
Învăţământul preşcolar asigură pregătirea copiilor de 3-7 ani pentru integrarea cu succes în activitatea şcolară.
Accentul cade, în preşcolaritate, pe dezvoltarea dimensiunii formative a pregătirii, pe dobândirea unor capacităţi, abilităţi şi operaţii intelectuale necesare actului de
1. Definirea comportamentului de tip "bullying"
,,Bullying’’ este considerat o formă a comportamentului agresiv al copilului. (Van der Wal, de Wit, Remy, 2003). El este tradus din limba engleză prin termenul hărţuire sau intimidare, dar în lietratura de specialitate se optează pentru păstrarea
Prima zi din viaţă, prima zi în grădiniţă sunt evenimente pe care părinţii şi în unele cazuri copii le ţin minte. Ele, de multe ori, sunt păstrate în “documente de suflet”, și anume ”fotografiile”
Primul contact mai lung pe care îl are copilul cu mediul social îl reprezintă grădinița, care va
Motto: ,,Un profesor nu trebuie să-şi piardă vremea punând întrebări care urmăresc să dezvăluie ce nu ştie elevul, deoarece adevărata artă a examinării constă în a afla ce ştie de fapt elevul sau ce poate să ştie!”
(Albert Einstein)
Metodele de învăţământ („odos”=cale, drum; „metha”=către, spre)
Într-o societate în curs de evoluție rapidă, în care exigențele de calificare și de mobilitate cresc fără întrerupere, care are nevoie de oameni cu spiritul deschis, metodologia didactică nu poate fi alta decât una care vine să satisfacă cerințele unui învățământ de calitate, care să cultive
Conducerea Școlii Gimnaziale „Tudor Muşatescu” Piteşti a organizat luni, 4 martie, Ziua porților deschise. Părinții, educatorii și viitorii elevi au avut ocazia să se familiarizeze cu ceea ce implică actul școlar la noi în unitate. Directorul Școlii Gimnaziale „Tudor Muşatescu” Piteşti, învăţătorii
Cunoaşterea unei limbi străine înseamnă pentru viitor o capacitate sporită de a comunica, înseamnă un acces mai larg la sursele de documentare şi e încărcată de o pregnantă valenţă educativă. Se facilitează astfel cunoaşterea reciprocă, înţelegerea, toleranţa, preţuirea diversităţii.
Învăţarea
MOTTO: „Fiecare om primeşte două feluri de educaţie: una dată de alţii şi alta mult mai importantă, pe care şi-o face singur.” (Gibon)
Biblioteca şi oamenii ce o slujesc (bibliotecarii) îşi au rolul lor, adesea neştiut în societatea contemporană. Aflată sub semnul automatizării, a zeului
# Studiu de specialitate
Metoda Brainstorming
Brainstormingul este o metodă activă care ajută la crearea unor idei şi concepte creative şi inovatoare. Pentru un brainstorming eficient, inhibiţiile şi criticile suspendate vor fi puse de-o parte. Astfel exprimarea va deveni liberă şi participanţii la
I. Partea teoretică
Școala este o organizație care dezvoltă o cultură bogată și diversificată. Orice încercare de perfecționare a activității școlare trebuie să pornească de la cunoașterea culturii școlii, așa cum se manifestă ea la nivelul managerilor, cadrelor didactice, părinților și elevilor
Derularea proiectului Erasmus+ la Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu” Pitești („Medii de socializare on line - învățarea în mediul natural”, nr. 2018-1-IT02-KA229-048268_4) se axează în această perioadă pe desfășurarea activităților în cadrul cluburilor de hobby, pe care le-am înființat cu
„Folosirea înţeleaptă a timpului liber este un produs al culturii şi al educaţiei”, afirma Bertrand Russel.
Scopul primordial al şcolii este acela de a forma tipuri de elevi, care să răspundă nevoilor comunităţii şi să dea acesteia persoane competente pentru viaţa privată, profesională şi
Termenul de inteligență a fost introdus în vocabularul curent și consacrat de către Cicero. Derivă din latinescul „inter-legere” și reunea doua sensuri: a discrimina și a lega, a pune împreună. Așadar, în accepție etimologică, inteligența ar fi capacitatea minții de a stabili legături, relații
Evaluarea nivelului de pregătire a copilului are un rol esenţial, întrucât constituie o modalitate obiectivă de punere în evidenţa a randamentului obţinut şi reprezintă un mijloc important de învăţare, cât şi al celei de instruire, furnizând totodată informaţia necesară pentru adaptarea pe baze
În învățământul preșcolar studiul lexical merită o atenție deosebită față de cea acordată până în momentul de față, din mai multe motive: bogăția limbii române este determinată în special de bogăția și de diversitatea vocabularului ei, respectiv modificările și spectaculoasele progrese ale științei
Gândirea laterală semnifică un mod de a gândi care urmăreşte schimbări în percepţii, concepte şi idei prin utilizarea unor instrumente specifice. Gândirea creativă este o deprindere mentală pe care oricine poate să o achiziţioneze - dacă îşi doreşte. Instrumentele gândirii laterale pot fi învăţate
# Strategii utilizate în tratarea diferenţiată a copiilor preşcolari
În tratarea diferenţiată a copiilor, pe fondul activizării întregii grupe, am pus întotdeauna accentul pe sporirea caracterului formativ al activităţilor, prin aplicarea unor metode şi procedee activ-formative. Totodată, am căutat
Programul educaţional alternativ “Step by Step”, denumit iniţial „Head Start”, a fost lansat în ţara noastră în anul 1994 de către Fundaţia Sörös pentru o Societate Deschisă, după modelul introdus în Statele Unite ale Americii în anii ‘60. Din anul 1995, programul a luat numele de „Step by
Câmpul informatic reprezintă o oportunitate de carieră cu cea mai rapidă creștere. Cu toate acestea, există o scădere a ofertei de profesori și elevi interesați de informatică. Acest lucru se bazează în mare măsură pe modul în care elevii sunt expuși la tehnologia și resursele informaticii, precum