escorte Panciu ieftine matrimoniale Balan fete matrimoniale Sarmasu online barbati singuri matrimoniale Sannicolau Mare zona iulius mall curve lux Giurgiu videochat Oltenita raid Popesti-Leordeni matrimoniale anunturi erotice Berca dame matrimoniale crestine Vulcan publi24 Liesti femei ea pentru el Sarichioi escorte Vidra forum publi Deva dating Dragalina ofer sex Amara matrimoniale Slatina cu poza femei pentru barbati Petrila cuplu bi Vorona Teodoru sex oral Saveni curve din Focsani femei fete din Buruenesti anunturi curve fete Targu Jiu chat swinger Urziceni fetele din Stefanesti matrimoniale Salcea cuget liber publi24 escorte Costesti raid matrimoniale Scheia matrimoniale online Deva fete ieftine Chiajna matrimoniale Cernavoda publitim placere ro Barcanesti como gravar videos do youtube no mac gay young date night in Maastricht apple rastrea y} 4 x~p{}r }u

downloadeTwinning permite cadrelor crearea de proiecte de colaborare pentru elevi, utilizând platforma europeană www.etwinning.net. Profesorii pot crea proiecte educaţionale în colaborare cu colegii din țările UE, ce   vizează  competenţele elevilor în diverse domenii.  
“eTwinning” a fost lansat la 14 ianuarie 2005 și se adresează tuturor organizaţiilor furnizoare de educaţie din învăţământul preuniversitar. eTwinning permite accesul școlilor  la un mediu virtual, la un  schimb de experienţă.
eTwinning este un spaţiu atractiv de învăţare. Ajută elevii să afle mai multe despre colegii din alte scoli, să-și perfecționeze o limbă, să stabilească relaţii noi, să-şi dezvolte abilităţi de colaborare şi capacitatea de comunicare, să descopere medii culturale diverse, să lucreze cu TIC, să dezvolte noi relaţii de prietenie  etc.
Proiectul „Multilingvism în Europa”, printr-o gamă largă de activități, dă  şansa copiilor   să descopere alte culturi, alte sisteme de învăţământ, alte tradiţii, alte obiceiuri  și alte moduri de gândire. Accentul va fi pus pe utilizarea limbilor străine, mai ales engleza,  pentru a  realiza activităţile proiectului. Proiectul se va derula  pe o perioada de un an de zile.
Obiective:
Îmbunătățirea competențelor lingvistice, dar şi o mai bună cunoaștere a vecinilor europeni. Procesul de lucru: vom avea în plan o varietate de idei pe care le vom discuta cu elevii și le vom pune în practică. Instrumente pentru a fi utilizate: e-mail, alte software (Powerpoint, video, imagini și desene), proiect Jurnal, spațiul virtual eTwinning, conferințe video, editare web etc.
Exemple de activităţi
a) Pentru început, prima activitate poate fi  de socializare între membrii proiectului. În spațiul virtual vor fi invitaţi  profesori și elevi care vor fi unii administratori şi alții membri. Pentru a fi mai atractivă prezentarea, vom utiliza aplicația Voki.
b) Prezentarea locurilor natale prin compuneri descriptive, eseuri, poezii, desene etc.
c) Elevii se pot cunoaște mai bine  printr-un dicţionar multilingvistic de termeni şcolari.
d) Crearea unui blog  https://www.blogger.com/start., unde să posteze aspecte din viaţa de elevi, unde vor încărca fotografii și filme de la activități.
e) Realizarea unui ziar  on-line  cu ajutorul http://magazinefactory.edu.fi/. Fiecare participant al proiectului  va publica materialele diverse legate de tematica noastră.
f) Jurnalul  de proiect va conţine relatarea unor evenimente lunare şi ne va ajuta sa putem  posta articole sau comentarii care să fie vizibile în mod public.
g) Mesajele din Spaţiul profesorilor ne vor ajuta sa colaborăm mai uşor.
Rezultate așteptate: un  dicţionar  multilingvistic de termeni școlari, realizarea unui ziar  on-line, crearea unui blog.
Multilingvismul reprezintă unul dintre parametrii esenţiali ai societăţii contemporane. Uniunea Europeană are acum aproximativ 500 milioane de cetăţeni, 28 de state membre, 3 tipuri de alfabet şi 23 de limbi oficiale. Alte circa 60 de limbi fac parte, de asemenea, din patrimoniul UE şi sunt vorbite în anumite regiuni sau de anumite grupuri. În plus, imigranţii au adus cu ei un lung şir de limbi: se estimează că între graniţele UE sunt acum prezente cel puţin 175 de naţionalităţi. Strategia cu privire  la multilingvism subliniază faptul că vorbirea mai multor limbi pe lângă limba maternă,ajută la atingerea integrării sociale şi a dialogului intercultural. Politica Comisiei Europene în domeniul multilingvismului îşi propune ca obiective:
– să încurajeze învăţarea limbilor străine şi să promoveze diversitatea lingvistică;
– să promoveze o economie multilingvă performantă;
– să ofere cetăţenilor acces la legislaţia, procedurile şi informaţiile despre Uniunea Europeană în propriile lor limbi.
Aşadar, politicile lingvistice ale statelor UE au fost dintotdeauna influenţate de apariția imigranţilor, care şi-au schimbat locul de trai şi de muncă. În contextul noilor realităţi, însuşirea unei limbii de circulație internațională de către imigranţi este recomandabilă şi oportună, chiar de la vârsta școlarității.

Prof. Ghinea Andreea
Școala Gimnazială “Tudor Mușatescu” Pitești
(Postat septembrie 2019)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top