27Pentru că ne aflăm în anul de grație 2018, la un veac de la cea mai frumoasă pagină a istoriei românilor, cadrele didactice din cadrul Grădiniței ”Aripi Deschise” din Pitești au derulat pe tot parcursul anului proiectul educațional ”România la Centenar”.

Conform declarațiilor directoarei Corina Postelnicescu, proiectul a fost  conceput în vederea  desfășurării unor eficiente  acțiuni de stimulare a interesului  preşcolarilor pentru  cunoașterea  evenimentelor istorice din preajma Marii Uniri din 1918.
”Insuflarea dragostei pentru strămoşii noştri, pentru trecutul istoric al poporului nostru, pentru realizările istorice şi culturale, pentru limba română, pentru păstrarea obiceiurilor și tradițiilor strămoșești, precum  şi pentru personalităţile pe care le-a dat acest popor de la începuturile sale şi până azi, sunt doar câteva din subiectele pe care le-am abordat cu ocazia acestui proiect.”
Dintre scopurile proiectului, cele mai relevante au fost: omagierea  marelui eveniment, conștientizarea idealului național, punerea în  evidență a tuturor evenimentelor cu caracter istoric ce pregătesc cei 100 de ani de la Marea Unire, dar și descoperirea de către preşcolari a valorilor morale ale poporului: dragoste de ţară, eroism, vitejie, bunătate şi a sentimentului de apreciere, respectare și promovare a valorilor autentice, românești, prin ansamblul activităților educativ-formative, complementare procesului de învățământ.
Obiectivele specifice pe care cadrele didactice le-au avut în vedere au fost
# cunoașterea importanţei istorice a zilei de 1 Decembrie;
# cunoaşterea elementelor de istorie, geografie, religie care definesc portretul poporului român;       
# stimularea dorinţei de pătrundere în spiritualitatea românească;
# însușirea și consolidarea cunoștințelor despre împrejurările care au favorizat Marea Unire;
# manifestarea imaginației creatoare privind evenimentul aniversat în desene, pictură, postere, în confecţionarea de insigne aniversare, felicitări şi stegulețe;
# participarea la realizarea unor spectacole artistice;
# dezvoltarea sentimentul patriotic.

Activități
Proiectul a debutat în aprilie și a fost finalizat în 27 noiembrie, cuprinzând  3 mari acțiuni.
1. “Între tradiţional şi modern” (semnificaţia şi rolul costumului popular romanesc) - Centrul de Cultură Brătianu - 25 aprilie 2018 –Grupa mare D - Educatoare: Ana Nodea, Ema Gheorghiulescu;
2. “Să cunoaştem satul românesc: tradiţii, obiceiuri, cultură” - Muzeul Viticulturii şi Pomiculturii Goleşti - mai 2018. Grupa mare C -Educatoare: Mariana Mustaţă, Claudia Popa.
3. Activități desfășurate în grădiniță, cu ocazia sărbătoririi  zilei de 1 Decembrie 2018.
# Grupa mare A (educatoare Costea Niţă Georgeta, Soldatu Manuela) - "Semn de carte"- activitate practică; Dans tematic: "Hora!"
# Grupa mare B (educatoare Zamfir Cătălina, Nuță Alexandra) - "Sunt român!" - activitate practică
# Grupa mare C (educatoare Soare Cristina, Soare Mihaela) - "Țara mea în sărbătoare" - activitate practică
# Grupa mare D (educatoare Mustață Mariana, Popa Claudia) - "Mândru că sunt român!" - activitate pe centre
# Grupa mijlocie A (educatoare Stancu Laura, Iancu Ancuţă) -"Noi suntem români !"; "Decorăm ia" - semne grafice; "Stegulețe confecţionăm " - activitate practică
# Grupa mijlocie B (educatoare Marcu Sarina, Petrescu Ivan Nicoleta) - "România mea" - activitate practică; Dans tematic: "Hai la horă"
# Grupa mijlocie C (educatoare Lintescu Mihaela, Gheorghe Alina) - "Sunt român și mă mândresc!" - activitate practică
# Grupa mică A (educatoare Grigorescu Mioara, Tănase Corina) - "Tricolorul" - pictură
# Grupa mică B (educatoare Voicu Simona, Oproiu Mădălina) - Dans tematic: "Hora mare!"; "1 Decembrie "- activitate practică
# Grupa mică C (educatoare Olteanu  Irina, Nodea  Ana) - Dans tematic: "Hora unirii!"

“Identitatea națională este un dar sacru”
Impactul proiectului asupra celor mici a fost cel scontat. ”În ciuda faptului că au vârste mici, sau poate tocmai de aceea, sensibilizarea pentru valorile autentice româneşti a fost evidentă. Suntem datori, pe lângă toate activitățile formale pe care le desfășurăm, să le insuflăm preșcolarilor faptul că identitatea naţională este un dar sacru, că aparţinem gliei strămoşeşti; dragostea de ţară şi mândria de a fi român pot fi demonstrate prin acest tip de acțiuni. Copiii au înțeles rolul tradiţiilor culturale în propria educaţie și, nu în ultimul rând, am încercat îmbunătăţirea abilităţilor sociale, atitudinilor civice și valorificarea aptitudinilor artistice. Acest proiect, ca de altfel toate pe care le desfășurăm în cadrul unității noastre, a fost realizat cu multă dragoste și pasiune de către toate cadrele didactice. Le mulțumim și părinților pentru sprijinul acordat, cum a fost de exemplu faptul că toți micuții au purtat la cea de-a treia activitate, costume populare superbe. Colegele mele s-au întrecut în a pregăti decoruri superbe, cu obiecte autentice și costume tradiționale vechi de peste 100 de ani, iar activitățile pentru copii au fost care mai de care mai surprinzătoare în diversitatea lor - de la pregătirea unor biscuiței cu bomboane tricolore, până la amenajarea unor șezători”, a mai spus directoarea grădiniței “Aripi Deschise”.

(Postat decembrie 2018)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top