13Viitorii elevi de clasă pregătitoare sunt așteptați miercuri, 7 martie 2018, să cunoască activitatea desfășurată la Școala Gimnazială ”Adrian Păunescu” Pitești.

Pentru anul școlar 2018-2019, au fost prevăzute trei clase pregătitoare, în care urmează să fie înscriși 90 de copii.
Evenimentul va debuta cu prezentarea școlii de către conducerea instituției, reprezentată de doamna director prof. Gobej Elena și doamna director adjunct prof. Stoica Ramona, a ofertei educaţionale, a metodologiei şi a calendarului de înscriere, precum şi a dascălilor care vor fi încadraţi la cele trei clase pregătitoare.
Activitatea va continua cu vizitarea spaţiilor din şcoală, dar și cu participarea preşcolarilor la diverse activităţi şi workshop-uri realizate de elevii claselor a IV-a, îndrumați de dascălii lor: prof. înv. primar Toitan George, prof. înv. primar Drăgan Laura Maria și prof. înv. primar Ene Diana. Copiii vor avea parte și de alte surprize din partea școlarilor.
Prin aceste activităţi, cadrele didactice ale şcolii au dorit să vină în întâmpinarea părinţilor care încearcă să găsească o şcoală de referinţă pentru copiii acestora.
De asemenea, Şcoala Gimnazială ”Adrian Păunescu” va pune la dispoziţia părinţilor site-ul www.sc15pitesti.ro, pliante, afişe, fluturaşi care cuprind detalii despre înscrierea copiilor în clasa pregătitoare.
Această activitate are ca scop familiarizarea preșcolarilor cu mediul şcolar, dar şi cunoaşterea  concretă de către copii, dar mai ales de către părinţi, a condiţiilor de învăţare oferite de şcoală, a activităţilor şi performanţelor realizate de elevi.
În incinta școlii se desfășoară și programul de after-school, program implementat acum doi ani în unitate. Programul „Școala după școală” este un program complementar programului școlar obligatoriu, care oferă oportunități de învățare formală și non-formală, pentru consolidarea competențelor, învățare remedială și accelerare a învățării prin activități educative, recreative și de timp liber.
Cât despre programul nostru, avem trei clase pregătitoare şi încercăm pe cât posibil să îmbinăm utilul cu plăcutul. ”Copiii învaţă jucându-se ca să poate face mai uşor tranziţia de la grădiniţă la şcoală, avem elemente de la ambele”, ne explică doamna învăţătoarea Stana Daniela, care are în momentul de faţă o clasă pregătitoare. Copiii sunt foarte apropiaţi de învăţătoarea lor: ”Fiindcă m-am jucat foarte mult cu ei, într-un fel mă văd ca pe o prietenă şi nu ca pe ”doamna””, povesteşte doamna Stana Daniela.
Doamna director prof. Gobej Elena apreciază câștigul reprezentat de clasa pregătitoare pentru copii, printr-o trecere ușoară de la grădiniță  la școală, un „drum” spre învățământul occidental, pentru că ace;tia învață  să comunice, să experimenteze și să facă lucruri practice. Totodată, în situația în care într-o școală numărul cererilor de înscriere de la părinții al căror domiciliu se află în afara circumscripției școlare este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate criterii de departajare, generale și specifice.
Activitățile de învățare cuprinse în programa școlară sunt diverse și interactive, adaptate la vârsta copiilor, astfel că învățarea se va realiza printr-o serie de jocuri și activități extracurriculare care vor dezvolta abilitățile copiilor de integrare în societate.
Chiar dacă această clasă pregătitoare a iscat multe controverse, după experiența primilor ani se pot vedea efectele sale pozitive. Practic, copiii sunt ajutați să socializeze, să se integreze în mijlocul altor copii de vârste diferite, iar în final vor putea să se acomodeze mai ușor în clasa I, unde procesul educațional este diferit de cel cu care s-au obișnuit la grădiniţă.        

(Postat februarie 2018)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top