# Excelența în educație este calea pe care noi am ales-o!
scoala de excelenta 8 aniA fost o simplă idee... Acel: Cum ar fi? Și o mulțime de temeri...
Așa a început școala noastră. Temerile, ideea de început și miile de întrebări care ne-au frământat și pe care le-am înscris în imul școlii, ca temelie a unei construcții bine fundamentate, ne-au ghidat pașii spre un concept ce părea, cu nouă ani în urmă, doar un deziderat.
Dintr-o idee minunată a inițiatorului școlii, profesoara de religie Mirela Vasilica Oanea, doctor în Teologie morală ortodoxă, a reușit să implementeze un concept inedit, novator, ce se bucură azi de dreptul de autor și multe aprecieri.
Conceptul școlii noastre este unic în România și Europa. Alături de educația tradițională, specifică sistemului de învățământ românesc, școala asigură elevilor o structură educațională specifică dezvoltării personale, bazată pe educația aptitudinală, în cadrul unor ateliere tematice, denumite ateliere aptitudinale. Astfel școala noastră asigură dezvoltarea personală a elevilor potrivit propriilor resurse native, stimulând stima de sine și implicarea în propria formare de personalitate, elemente potențiale ale creșterii interesului elevilor pentru studiu și viață școlară. Iată ce ne spune despre instituția de învățământ inițiatorul ei, în fundamentarea dreptului de autor: Școala Gimnazială de Excelență ”Sfânta Muceniță Filoteea” din Pitești adoptă un sistem de management (un ansamblu de elemente organizaționale structurate, interconectate și interdependente) adecvat mediului social căruia se adresează, încercând astfel să contureze elementele caracteristice unei comunități școlare personalizate, cu care să colaboreze eficient, și din care să-și selecteze în primă etapă beneficiarii direcți, elevii, iar mai târziu, resursele de personal, punând la baza acestei colaborări trei principii interdependente,  interconectate și foarte clar și concis definite, potrivit specificului triangulației:
# principiul comunicării asertive;
# principiul personalizării educației în dezvoltarea personală a beneficiarilor;
# principiul moralei creștin-ortodoxe.
Mediul social căruia se adresează conceptul educațional cuprinde totalitatea beneficiarilor direcți – elevi, beneficiarilor indirecți - părinți/tutori, cadrelor didactice și altor categorii de personal, partenerilor, persoanelor care interacționează prin intermediul Școlii Gimnaziale de Excelență „Sfânta Muceniță Filoteea” și sunt interesate de educație, în sensul acumulării de cunoștințe științifice, în contexte sporite calitativ, dar mai ales de aplicarea lor în viață și cultivarea de valori morale creștin-ortodoxe. 
Comunicarea reprezintă principalul liant în buna relaționare a membrilor unei comunități și în evoluția sa, ca entitate producătoare de valori sociale. Mai ales într-un mediu instituționalizat este necesară definirea tipului de comunicare așteptată de la membrii acelei comunități. Se stabilesc astfel, indirect limitele relaționării, dar mai ales modul de exprimare a nevoilor pe care instituția le poate satisface fiecărei categorii a membrilor săi.(...)
În cadrul Atelierelor aptitudinale beneficiarii direcți vor explora cu ajutorul aptitudinilor native domenii specifice, atât prin activități teoretice, cât și activități practice și lucrative, în cadrul unor parteneriate cu instituții în domeniul aptitudinilor native ale beneficiarilor, obținând produse personale, confirmate prin premii, certificate prin documente sau alte forme de apreciere la nivel național și internațional. (...)
Conceptul de față se dorește a fi o inițiativă educațională de pionierat în învățământul gimnazial românesc, care tratează modalitățile de implementare a noutăților atât la nivel individual, cât și de grup; indică expresia politicii de aplicare și dezvoltare a acestuia, dar mai ales interesul și centrarea atenției cadrului didactic pe trimiterea într-o călătorie de viață a unui tânăr pregătit cu destulă și bogată încărcătură educațională, care să îl ajute să abordeze, fără eșec realitățile cotidiene.
Conceptul educațional propus se dorește să emită bune practici pe parcursul implementării și să se constituie în model de benchmarking pentru alte instituții școlare sau interesate de educație.

Manager general, Laurențiu OANEA
(Postat decembrie 2019)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top