09În perioada 01.06.2016 – 31.06.2018 (24 de luni)  se desfășoară la Școala Gimnazială ”Marin Preda”, Pitești Proiectul ERASMUS +  ”Școala competențelor”, ce are ca obiectiv general creșterea performanțelor școlare pentru toți elevii școlii până în anul 2018, iar ca beneficiari cadrele didactice, preșcolarii, elevii, părinții, comunitatea locală.

Motto-ul proiectului, inspirat de patronul spiritual al școlii, scriitorul Marin Preda: ”O furnică nu poate muta un munte, dar îl poate muta din loc încet, bucată cu bucată”, sugerează că rezultatele de lungă durată cer eforturi susținute cu tenacitate, printr-o foarte bună organizare, planificare.  
Experiența noastră în cadrul proiectului a constat într-o mobilitate desfășurată între 06 -11 noiembrie 2017,  în Spania, Barcelona, cu tema: ”A Project Management System for a Better Quality of  Teaching” (Proiectul unui sistem de management pentru o mai bună calitate a predării).
Cursul și-a propus următoarele obiective: profesorii se pot conecta mai bine, pot comunica și colabora eficient, pot concepe modalități de a îmbunătăți standardul de predare și de a face predarea accesibilă  unui număr cât mai mare de persoane, indiferent de statutul economic și social,  au oportunități și șanse egale de a învăța  să crească și să exceleze, de a aloca resurse, de a identifica și a urmări problemele și riscurile cu privire la proiectele propuse.
Pe de altă parte, participarea la o astfel de experiență poate optimiza competențele  legate de locul de muncă: cadrele didactice devin conștiente de rolul lor de profesor, de ce înseamnă participarea la o echipă mai mare. O preocupare permanentă este de a reflecta și a reîmprospăta abordarea în procesul de predare,  de a maximiza punctele forte și de a se „construi” ca profesori. În acest sens, este imperios necesară practicarea unor tehnici de comunicare eficiente, precum și folosirea unor instrumente de management al creației.  
Activitatea didactică și extracurriculară necesită o bună planificare pentru a asigura reușita, rezultate bune și foarte bune. De aceea, în realizarea oricărui proiect, reușita acestuia dovedește: o bună planificare ce previzionează cu acuratețe costurile, riscurile,  termenele și calitatea;  o bună cunoaștere profesională a eticii și responsabilității profesionale prin implicarea fiecărui membru al echipei; o conducere  eficientă și o bună organizare; o eficientă motivare a echipei de proiect, o coerentă gestionare a modificărilor.
Succesul  proiectului este asigurat de o bună strategie în acțiune, de un plan ce urmează  FAZELE: 1. Inițiere; 2. Planificare 3. Execuție/ derulare 4. Urmărirea execuției/ derulări 5. Evaluare. Cheia o reprezintă  o bună planificare a timpului necesar și monitorizarea constantă:  FORMULA:  IDEE + TIMP = REALITATE !
Pe parcursul cursului au fost oferite participanților scheme, analize, structuri de organizare și etapizare. Spre exemplu, ”coogle” este o structură/ schemă vizuală on-line,  interactivă  și gratuită cu rol în organizarea și planificarea eficientă a  activităților din cadrul proiectului propus spre derulare. La ea se pot loga toți membrii echipei pentru a interveni cu idei noi. Cu ajutorul lui coggle se poate construi diagram operațională a proiectului, care poate asigura o finalitate de succes, poate fi interactive, la ea pot lucra toți membrii echipei de proiect.
Astfel, demonstrarea unor tehnici eficiente de execuție și control al proiectelor au ca rezultat proiecte de succes.

Prof. Bădescu Gabriela
Școala Gimnazială ”Marin Preda”, Pitești
(Postat februarie 2018)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top