# Programul ERASMUS K1+, Cursul “Creativity in teaching and training and how to use music, art, ICT and outdoor activities in education”- Iulie 2017 – The Netherlands, Assen.
08Școala mea a câștigat, în anul 2016, un grant în cadrul Programului ERASMUS K1+, cu Proiectul educațional denumit “Școala Competențelor”, pentru participarea cadrelor didactice ale școlii la mobilități de predare și formare a personalului didactic.

”Oportunitatea de a participa la un astfel de curs nu apare de două ori într-un deceniu”- astfel mi-a șoptit ”Șansa”, într-o zi de aprilie, anul trecut, când am aflat că în perioada 2-8 iulie 2017, voi fi beneficiarul bursei pentru cursul de formare “Creativity in teaching and training and how to use music, art, ICT and outdoor activities in education” desfășurat în Țările de Jos, în localitatea Assen.
Instituția formatoare Quarter Mediation ne-a oferit suportul logistic și educațional pentru activitățile desfășurate în cele șapte zile de curs. Este o instituție care are sediul în localitatea Utrecht (Olanda), cu filiale deschise în Malta, Portugalia, Italia, România și se ocupă cu organizarea de cursuri pentru formarea tinerilor și adulților.
Activitățile cuprinse în agenda cursului au fost următoarele:
- Prezentarea organizației care a oferit cursul în Olanda și proiectul de activități propus;
- Comparație între sistemele de educație din Olanda și cele ale țărilor participante la curs;
- Exemple de bune practici cu metode creative de predare și învățare, folosind muzică, artă, tehnologia informației și activități în aer liber;
- Stiluri de predare și învățare, strategii și metode pentru învățare activă;
- Strategii de comunicare pentru învățare inovativă;
- Metode și procedee creative de predare și învățare;
- Workshop-uri. Activități de învățare în interior și în aer liber;
- Evaluare și certificare.
Cursul a vizat aspecte concrete ale procesului didactic pornind de la ideea că profesorii trebuie să utilizeze în mod creativ resursele  locale (materiale și umane) pentru a permite elevilor să-și dezvolte competențele de învățare. Ne-au impresionat în mod cert instituțiile cu care am interacționat, atât din punct de vedere al dotărilor, cât și al strategiilor de colaborare cu administrația locală și cu comunitatea: Drenthe College, VET School (nominalizat în perioada 2015-2016  ca cel mai bun colegiu din Olanda în lupta împotriva părăsirii premature a școlii), Muzeul Morilor din Zuidlaren “De Wachter”, Drents Museum (Programul Educațional și expoziția EduLARP – jocuri de rol și întoarcere în timp pentru învățarea istoriei), Drentse Archief, Biblioteca Assen (QR Project). Foarte interesante s-au dovedit a fi activitățile desfășurate în aer liber, care au constituit momente de relaționare cu comunitatea locală și de cunoaștere a spațiului geografic, istoric și social în care ne aflam.
Prezența la curs mi-a oferit multiple oportunități de autocunoaștere, dezvoltare personală și profesională, mi-a îmbunătățit cunoștințele despre abilitățile de predare, de management al colectivului de elevi. Am testat metode de lucru noi, am învățat noi strategii de stimulare și motivare a elevilor în procesul învățării. Vizitele la instituțiile publice, cunoașterea locurilor istorice, interacțiunea cu comunitatea locală și participarea la evenimentele sociale au reprezentat oportunități de dezvoltare personală, de implicare în rezolvarea unor provocări de natură profesională. Împreună cu colegii din țările participante am reușit  să comunicăm activ și să găsim legături în ceea ce privește profesia de dascăl, indiferent de cultură, tradiție, limbă maternă, pentru a conștientiza dimensiunea europeană a educației și nevoia de motivare a elevilor pentru a  frecventa școala. Comunicarea în limba engleză mi-a oferit un feedback pozitiv asupra competențelor personale.

Participant: prof. înv. primar Ana Maria ȘERBAN, Școala Gimnazială ”Marin Preda” Pitești

(Postat februarie 2018)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top