16Cu siguranță că ați auzit de proiectul Erasmus și mobilitățile pe care acesta le presupune.
Societățile contemporane sunt multiculturale, iar Europa ca întreg este multiculturală. A fost și altfel, dar complexitatea crește ca o consecință a mobilității și migrației.

Este important să clarificăm impactul acestui fenomen social asupra persoanelor care au potențial sau înțeleg pluriculturalitatea ca o consecință a experienței vieții sociale multiculturale. Amenințările pentru coeziunea socială, care au dus la creșterea multiculturalității, trebuie contracarate prin educația in favoarea dialogului intercultural, care depinde de competența interculturală.
Educația obligatorie este astfel necesară pentru a răspunde acestei situații dezvoltând competența interculturală a cursanților.
Aceasta se poate face prin educația lingvistică care introduce cursanții în alte culturi externe sau interne ale propriei societăți. Sistemele educaționale pot, de asemenea, oferi cursanților accesul la alte culturi prin discursurile lor în cadrul curriculum-ului, adică culturile diferitelor discipline și identificarea cu modurile specifice de a fi și de a percepe în interiorul fiecăruia dintre noi și in interiorul grupului reprezentativ al fiecărei țări participante la proiect. Astfel, școala introduce cursanții în diferite tipuri de culturi, un concept care, prin urmare, necesită o definire atentă.
Acestea fiind spuse, aș defini proiectul Erasmus ca un  “must”  pentru o dezvoltare profesională concomitentă cu una personală.
În octombrie 2017 am fost în Malta. Cursul la care am participat a fost despre creativitate, s-a numit:”Creativity and interculturality- Harness the power of creativity through intercultural exchange in the classroom”
Locația a fost Senglea - City Council, dar majoritatea cursurilor au fost ținute în minunate grădini și locații ale frumoasei Malta.
A fost promovata coeziunea și interacțiunea socială, tradiția culturală a fiecărei țări participante (11 țări, 38 participanți).
Am învățat jocuri legate de creativitate, pe care să le poți adapta nu numai predării limbii engleze, dar și predării altor subiecte școlare.
Recomand cu toata încrederea această experiență unică, sprijinită financiar de sistemul educațional. Este un mare plus și oferă o mare deschidere către viață, în general.

Profesor limba engleză Bold Corina
Școala Gimnazială “Marin Preda” Pitești

(Postat decembrie 2017)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top