11Şcoala Gimnazială “Mircea cel Bătrân” din Piteşti implementează rezultatele proiectului ComBuS “Combaterea bullying-ului: un program pentru întreaga şcoală.”
(Nr. Ref. Just/2014/RDAP/AG/7698). Astfel, până pe 30 mai 2017, profesorii, personalul şcolar, factorii de decizie, părinții și elevii școlii noastre participă la întâlniri și activități experiențiale care să-i ajute să combată în mod eficient bullying-ul și să creeze o comunitate școlară sănătoasă și sigură.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Programului Drepturi, Egalitate și Cetățenie (REC) al Uniunii Europene. Consorțiul ComBuS include 7 organizații partenere din 6 țări diferite din Europa: Cipru, România, Spania, Grecia, Italia și Irlanda. Partenerii români sunt: Universitatea Pitești și Grupul pentru Integrare Europeană Pitești.
Acest proiect își propune să găsească o nouă perspectivă de abordare a persistenței bullying-ului în școlile europene; sunt utilizate tehnici pentru învățarea combinată, și anume o îmbinare între metodologiile de predare în clasă, online și cele mobile precum și activități ce servesc acestei noi inițiative.  
Platforma on-line (http://www.combatbullying.eu), aplicaţia mobilă ComBuS (Mobile App) care poate fi instalată de noi toți, setul de instrumente (planuri de lecții, poveștile, modulele de învățare combinată pentru factori de decizie, profesori și părinți, ghidul „De la egal la egal” pentru elevi, activitățile experiențiale, forumurile, grilele de evaluare etc.) sunt ușor de utilizat și ne permit să personalizăm pentru fiecare clasă instrumentele, activitățile și resursele necesare asigurării unor rezultate mai eficiente în lupta împotriva bullying-ului.
De ce este nevoie de un astfel de proiect? Deș¬i în prezent se fac eforturi la nivel național ș¬i european, se pare ca bullying-ul este o provocare care ia amploare. Conform celor de la Beat Bullying, studiile recente arată că: 70% dintre tineri au experimentat o formă de bullying, un milion de copii sunt agresaţi în fiecare săptămână, în incinta și în afara ¬școlii, bullying-ul este cea mai mare îngrijorare a copiilor pe măsură ce cresc, cel puţin 20 de copii se sinucid în fiecare an pentru că sunt – sau au fost – agresaţi. Efectele bullying-ului ¬școlar asupra nivelurilor de stres ale copiilor, asupra tendințelor depresive și a conștiinței de sine constituie o barieră pentru procesul de învățare și pentru dezvoltarea lor, precum și pentru integrarea lor activă și participarea la mediul școlar. Este nevoie de un cadru general „la nivelul întregii școli” care să analizeze originile bullying-ului, efectele acestuia în și în afara vieții ș¬colare a copilului, politicile și procedurile aferente pentru detectarea ¬și eradicarea acestui fenomen.
Bullying poate fi orice acțiune repetitivă realizată de o persoană sau de un grup ale cărui intenții sunt acelea de a provoca supărarea, enervarea, neliniștea și teama unei alte persoane. Bullying-ul poate lua mai multe forme, între care: verbală (folosirea unui apelativ, insultarea, tachinarea, stresarea, tensionarea, răspândirea bârfelor, amenințarea), fizică (bătaia, lovirea, a pune piedică, ciupirea, împingerea, scuiparea, ruperea lucrurilor unei persoane), emoțională (a izola pe cineva în mod intenționat, a râde de cineva, a imita pe cineva într-un mod răutăcios, a râde pe seama cuiva, a încerca discreditarea cuiva și a-l face să se simtă rău), cyberbulling (crearea de profiluri false, excluderea din mediul online, transmiterea de mesaje răutăcioase, înşelarea unei persoane pentru a dezvălui informații personale).
Bullying-ul nu este un lucru bun și nimeni, niciodată, nu merită să fie agresat!

Informații despre proiect se pot obține de la dna. profesor psiholog Augustina Ene, tel: 0248 276 340, sau la: www.combatbullying.eu, facebook.com/ComBuSproject.
(Postat aprilie 2017)          

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top