tudor vladimirescu erasmusÎn perioada 10 octombrie 2018- 31 octombrie 2020, în Școala „Gimnazială Tudor Vladimirescu” se derulează proiecul Erasmus+ „Social Media-Natural Learning Environment”, nr. 2018-1-IT02-KA229-048268_4,  proiect finanțat de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale ( ANPCDEFP ), cu sprijinul Comisiei Europene, cu un buget de 26651.00 euro.

În cadrul acestui proiect, școala noastră este parteneră alături de alte patru școli: Istituto Comprensivo Lombardo Radice,  Catana, Italia, Osnovno uchilishte Dimitar Blagoev, Veliko Tarnovo, Bulgaria, Skola Pastawowa im. Ks Adolfa Chojnackiego, Zagorze, Polonia, Ozel Oguzhan Ozkaya Ortaokulu, Izmir, Turcia.
Educația joacă un rol social și economic foarte important în dobândirea competențelor cheie necesare pentru a ne adapta cu ușurință la viața din lumea modernă, care se schimbă mai rapid decât oricând. Elevii noștri trebuie să dobândească aceste abilități vitale pentru a deveni adulți responsabili și fericiți. În plus, aceste competențe promovate de UE reprezintă o bază solidă pentru învățarea ulterioară.
Observând adolescenții de astăzi și schimbările care au loc în lume, noi, ca profesori, am ajuns la concluzia că utilizarea entuziastă a mediilor de socializare poate fi benefică în scopuri educaționale. Aplicațiile care pot fi utilizate în domeniul educației, bazate pe exploatarea inteligenței colective, fac parte din instrumentele Web. Pentru mulți elevi, ele reprezintă un mediu de învățare mai natural decât școala reală, este un mediu în care se simt confortabil și sunt motivați să exploreze, să descopere, să creeze și să îndeplinească sarcini. În al doilea rând, rețelele sociale permit profesorilor să împărtășească cele mai bune practici și să coopereze mai eficient cu colegii lor străini.
Este recunoscut faptul că Internetul este una dintre cele mai mari invenții ale vremurilor noastre și, majoritatea dintre noi, nu ne putem imagina viața fără el, ca să nu mai vorbim de generația mai tânără. Cu toate acestea, ea are și multe dezavantaje și, de aceea, proiectul urmărește să demonstreze tinerilor cum să folosească acest mediu puternic într-un mod rațional și sigur. Sunt tot mai frecvente situațiile în care părinții, care se luptă pentru o viață mai bună și pentru o carieră de succes, își neglijează adesea copiii, nu dispun de timp suficient pentru a le asculta problemele, pentru a le împărtăși bucuriile și tristețea sau pentru a-i învăța regulile de  bază ale vieții. De aceea, adolescenții caută ajutor și sprijin în lumea virtuală și știm cu toții că Internetul le face viața mai ușoară, mai confortabilă și le oferă o iluzie de fericire și chiar de putere, uneori. Aceștia văd  în Internet cel mai bun prieten al lor, ajungând să evite tot mai mult contactele cu oamenii reali, inclusiv cu părinții și colegii lor.
Acest parteneriat, bazat pe cooperarea europeană, își propune să facă elevii conștienți de necesitatea utilizării raționale, eficiente și sigure a mediilor de socializare, prevenind abandonul școlar. Promovează competențele cheie de "învățare pentru a învăța" - abilitatea de a-și organiza propria strategie de învățare printr-o gestionare eficientă a timpului și a informațiilor. Aceasta include cunoașterea nevoilor de învățare. Astfel, elevii noștri pot câștiga, procesa și adapta noi cunoștințe și abilități.
Datorită proiectului, elevii noștri vor avea șansa de a înțelege diversitatea culturilor și valorilor europene, se vor pregăti pentru a fi membri ai unei societăți globale bazate pe cunoaștere și dialog intercultural. Obiectivele acestui proiect pot fi realizate doar printr-un parteneriat internațional de colaborare, nu prin inițiative naționale. Atât elevii, cât și profesorii își vor dezvolta competențele cheie, esențiale pentru dezvoltarea lor personală și integrarea socioprofesională și pentru o cetățenie europeană activă și își vor spori mobilitatea educațională și profesională în Europa și în întreaga lume.
Așadar, scopul principal al proiectului este acela de a oferi elevilor modalități alternative de petrecere a timpului liber, deoarece suntem convinși că aceștia își pierd mult timp folosind medii sociale și alte instrumente de Internet. Proiectul vizează, de asemenea, reducerea abandonului școlar și îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor prin strategii și metode care îi pot motiva să-și termine studiile și să-i pregătească pentru a-și începe viitoarea educație, să devină membri activi și responsabili ai comunităților în care trăiesc.
Aplicațiile care pot fi folosite în domeniul educației, bazate pe exploatarea inteligenței colective, fac parte din instrumentele Web 2.0. Pentru mulți elevi, ele reprezintă un mediu de învățare mai natural decât școala reală, este un mediu în care se simt confortabil și sunt motivați să exploreze, să descopere, să creeze și să îndeplinească sarcini. În al doilea rând, rețelele sociale permit profesorilor să împărtășească cele mai bune practici și să coopereze mai eficient cu alți  colegi din alte țări.
Parteneriatul va implica schimbul de practici privind managementul școlilor. Profesorii vor face schimb de experiență pe tema proiectului, dar și cu privire la alte aspecte legate de activitatea școlară. Aceste strategii vor îmbunătăți educația formală și non-formală în beneficiul elevilor. Bunele practici vor fi împărtășite și vor fi discutate probleme comune. Echipele de management vor include proiectele viitoare în planurile lor de dezvoltare instituțională. Cluburile Hobbies se vor concentra pe subiectele profesionale, contribuind la pregătirea efectivă a elevilor pentru anumite meserii, ocupații și cariere.

Coordonator proiect, prof. Sima Camelia-Zoica
Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu” Pitești
(Postat decembrie 2018)    

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top