escorte Panciu ieftine matrimoniale Balan fete matrimoniale Sarmasu online barbati singuri matrimoniale Sannicolau Mare zona iulius mall curve lux Giurgiu videochat Oltenita raid Popesti-Leordeni matrimoniale anunturi erotice Berca dame matrimoniale crestine Vulcan publi24 Liesti femei ea pentru el Sarichioi escorte Vidra forum publi Deva dating Dragalina ofer sex Amara matrimoniale Slatina cu poza femei pentru barbati Petrila cuplu bi Vorona Teodoru sex oral Saveni curve din Focsani femei fete din Buruenesti anunturi curve fete Targu Jiu chat swinger Urziceni fetele din Stefanesti matrimoniale Salcea cuget liber publi24 escorte Costesti raid matrimoniale Scheia matrimoniale online Deva fete ieftine Chiajna matrimoniale Cernavoda publitim placere ro Barcanesti como gravar videos do youtube no mac gay young date night in Maastricht apple rastrea y} 4 x~p{}r }u

# Concurs județean de educație ecologică, Ediţia a XII-a
Eminescu Foto 3Motto: „Noi nu moştenim Pământul strămoşilor noştri, ci îl împrumutăm de la copiii noştri!“ ( Antoine de Saint-Exupery, 1937)

Educaţia ecologică nu se adresează ca finalitate unui singur individ sau unei singure instituţii de educaţie, scopul său este de a construi atitudini corecte şi durabile ale cetăţenilor faţă de mediul înconjurător, în vederea îmbunătăţirii calităţii vieţuirii terestre. Iată de ce considerăm importantă implicarea cât mai diversificată a grupurilor ţintă (dascăli, elevi, reprezentanţi ai comunităţii, autorităţi) într-un număr cât mai mare de activităţi care vizează educaţia pentru mediul înconjurător, condiţie esenţială de participare la acest proiect.
Şcoala noastră activează în Programul Internaţional „Eco-Schools“ din anul şcolar 2002/2003 şi este deţinătoare a Premiului Simbol Steagul Verde din 22 Aprilie 2005. Ca urmare a experienţei dobândite în domeniul educaţiei pentru mediul înconjurător (între anii 2003-2009) prin programele coordonate la nivel naţional de Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (Membru cu Drepturi Depline în FEE) –„Programul Internaţional Eco-Şcoala” („Eco-Schools“), „Să învăţăm despre pădure” (LeAF) şi „Tineri reporteri pentru mediul înconjurător” (YRE) – membrii comunităţii şcolare ai Eco-Şcolii Gimnaziale „Mihai Eminescu“ derulează anual Proiectul Concurs „Mesaj despre Terra!“ în vederea dezvoltării schimburilor de experienţă cu un număr cât mai mare de unităţi şcolare din judeţ. Acest concurs s-a desfăşurat încă din anul 2008 în cadrul Simpozionului Internaţional „Împreună pentru viitorul Terrei!”, bucurându-ne de sprijinul partenerilor noştri. Având în vedere interesul deosebit al temei abordate, acest concurs a avut un impact major asupra comunităţii şcolare şi locale în primele ediţii, impact dovedit de numărul mare de participanţi din România la secţiunea – concurs internaţional „Mesaj DESPRE TERRA“(ediţia I: 460 lucrări; ediţia a II-a: 844 lucrări; ediţia a III-a: 754 lucrări), dar şi numărul considerabil de participări externe directe şi indirecte: (ediţia I: 50 lucrări ale elevilor din Turcia, Bulgaria, Serbia, Olanda, Ungaria, Kazakhstan, Africa de Sud; ediţia a II-a: 54 lucrări ale elevilor din Turcia, Bulgaria, Serbia, Portugalia, Franţa; ediţia a III-a: 46 lucrări ale elevilor din Bulgaria, Serbia, Turcia, Portugalia, Italia, Anglia şi Franţa).
Din anul 2011, concursul a devenit judeţean şi s-a desfăşurat cu participare directă în cadrul săptămânii “Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun”, dedicat sărbătoririi "Zilei Internaţionale a Planetei Pământ” din 22 Aprilie. El poate fi considerat un succes datorită prezenţei directe, dar şi valorii lucrărilor realizate de elevi.
În acest an, în ziua de 18 aprilie 2019, şcoala noastră a organizat în “Săptămâna Altfel” concursul judeţean de educaţie ecologică, în cadrul căruia elevii au participat în mod direct la trei secţiuni: lucrări plastice, poster şi fotoreportaj, pe categorii de vârstă.
Elevii, începând cu clasa pregătitoare şi până la cei de clasa a IX-a, ce au participat la secţiunea „Lucrări plastice” au realizat, în cele două ore de concurs, lucrări în acuarele format A4 – la ciclul primar şi A3 – la ciclurile gimnazial/liceu. La secţiunea „Poster”, echipajele participante (formate din maxim 2 elevi din clasele III-XII) au realizat minunate lucrări folosind tehnici diverse şi având mesaje surprinzătoare. Elevilor claselor III-XII ce au participat la secţiunea „Fotoreportaj”, în echipaje formate din maxim 2 elevi, au prezentat minim 3 fotografii, comentate în cadrul lucrării. Era necesar ca fotografiile să fie  realizate de către participanţi la activităţile ecologice sau excursiile de cunoaştere a mediului înconjurător desfăşurate sub îndrumarea unui cadru didactic.
Toate lucrările realizate au dovedit preocuparea celor mici pentru păstrarea frumuseţii naturii înconjurătoare, ceea ce nu a putut decât să ne bucure. Criteriile de evaluare ale lucrărilor din concurs au fost: încadrarea în tema concursului (relevanţa mesajului principal pus în evidenţă şi exprimat prin elemente compoziţionale vizuale bine armonizate), modalitatea de realizare a temei propuse (calitatea design-ului grafic, grija şi străduinţa pentru a transmite un mesaj clar şi relevant), creativitatea şi originalitatea (idee originală ce transmite mesajul integrat într-o lucrare vizuală echilibrată în privinţa concepţiei, stilului, aşezării în pagină şi a design-ului grafic). Întrucât au fost realizate în cadrul acestui concurs 124 lucrări plastice, 35 postere şi 7 fotoreportaje, alegerea lucrărilor câştigătoare a fost, ca în fiecare an, destul de anevoioasă, întrucât, pentru noi, toţi elevii implicaţi în acţiuni de protejare a mediului înconjurător sunt învingători.
Educaţia ecologică nu-şi atinge scopul decât dacă este diseminată în societate, dacă oamenii sunt receptivi la problemele de mediu, înţelegând necesitatea unui comportament responsabil faţă de natură. De noi toţi depinde calitatea vieţii de azi, dar şi de mâine. Cunoscând acestea, datoria noastră, a cadrelor didactice, este să promovăm valorile educaţiei ecologice în comunitatea din care facem parte, să formăm elevilor atitudini utile, constructive, binevenite pentru viaţa reală, o cultură ecologică adecvată.

Prof. Lavinia-Elena Orăşanu
Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Piteşti
(Postat aprilie 2019)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top