10La Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Pitești se celebrează primăvara prin activități în cadrul proiect  de educaţie antreprenorială şi mediu înconjurător, intitulat “Competenţe antreprenoriale în şcoală”.
Derulat sub coordonarea d-nei prof. învățământ primar Claudia Tomescu și a echipei formată de prof. de geografie Comănescu Elena Amalia, proiectul, cu autofinanţare, se bucură de sprijinul reprezentanților Asociației de părinți și a elevilor din școală, a elevilor Cercului “Prietenii Naturii”, elevi voluntari din şcoală, părinţii elevilor înscrişi în proiect cât și alți voluntari din comunitate.
 Astfel, unitatea școlară de renume a Piteștiului a fost însuflețită în luna martie de  activități practice care au implicat elevii din învățământul primar: obţinerea  răsadurilor de flori din seminţe, amenajarea de ronduri cu flori în parcul şcolii, expoziţii cu vânzare de flori.
Elevii clasei a III-a D, membri ai Cercului „Prietenii Naturii” îşi propun să obţină  răsaduri flori. O parte vor fi folosite pentru amenajarea parcului şi incintei şcolii, iar altă parte vor fi vândute unor firme şi părinţilor şcolii care îşi amenajează propriile balcoane sau grădini.
Acest proiect are ca scop şi observarea directă a ciclului de viaţă al plantelor şi cunoaşterea lucrărilor de îngrijire (pregătirea solului, însămânţarea, udarea, plivirea, resădirea); cunoaşterea factorilor care influenţează viaţa (apa, solul, căldura, lumina, aerul); observarea alcătuirii plantei şi rolul fiecărei părţi componente a ei în cadrul orelor de cunoaşterea mediului; efectele reducerii poluării mediului prin plantarea cât mai multor plante în jurul nostru precum şi învăţarea realizării unor cadre peisagere diverse de formă şi culoare.
Pe data de  24.03.2017 a avut loc o activitate practică  în sera și parcul școlii de replantarea răsadurilor de crăiţe obținute de copii din semințele plantate în luna februarie, în paharele colectate în urma consumului de lapte.  Activitatea copiilor a fost susţinută de părinţi şi bunici voluntari şi de către coordonatorii de proiect.              
Ceea ce învaţă copilul în perioada şcolară îşi lasă amprenta asupra conduitei şi evoluţiei ulterioare a acestuia. Educaţia ecologică şi antreprenorială reprezintă puntea de legătură între copil, mediu natural şi mediu social.
Proiectul îşi propune menţinerea trează în conştiinţa fiecărui om (fie el preşcolar sau adult) a unei probleme ce ar trebui să ne preocupe pe fiecare : protecţia mediului înconjurător şi autogospodărirea instituţională. Justificarea proiectului o constituie credinţa organizatorilor că trebuie receptate în lumina egală a obiectivităţii aceste probleme  pentru care există şi soluţii: mediul înconjurător şi îmbunătăţirea bazei materiale. Şcolarii şi preşcolarii unităţii care trăiesc zi de zi în mediul urban, au un loc unde  învăţa observând şi lucrând cum se îngrijesc şi se obţin plantele.
Prin munca în echipă, petrecerea timpului de relaxare împreună, elevi, părinţi, profesori, se sudează legătura dintre factorii educaţionali: şcoală - familie - comunitate.
Prin plantarea unui număr mare de flori în parcul şcolii şi în incinta ei se  îmbunătăţeşte calitatea mediului ambient.
Obţinerea de fonduri pentru baza materiala a şcolii şi a susţinerea unor activităţi educative din vânzarea florilor vor ajuta elevii să-şi dezvolte şi folosească competenţele antreprenoriale.

Prof. înv. primar, Claudia Tomescu
(Postat martie 2017)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top