23Toată lumea recunoaşte importanţa imaginaţiei în educaţie, însă fiecare profesor tinde să nu se lase influenţat în mod excesiv de anumite studii sau cercetări.
Noi, cei de la catedră, ne alcătuim propriile noastre imagini despre imaginaţie şi formulăm ceea ce numim „principii ad - hoc”, care ne ghidează alegerile în predare: de la simplu la complex, de la concret la abstract, de la cunoscut la necunoscut, de la manipulare activă la conceptualizare simbolică. Aceste principii ignoră sistematic capacitatea imaginativă a copilului şi ne dorim să găsim calea spre exprimarea creativă.
În cadrul activităţilor ,”After School” ne-am putut apleca spre latura imaginativ - creativă a elevilor.
O astfel de activitate a fost sugerată de discuţia avută cu elevii în cadrul unei ore de educaţie plastică, în care am vorbit despre imaginile vizuale, le-am arătat mai multe ilustrații care spun …o poveste şi i-am încurajat să creeze şi ei lucrări care ”spun o poveste”.
Activitatea a debutat cu un cântecel de primăvară, timp în care s-au împărţit materialele (coli cartonate, frunze, crenguţe,  nasturi, hârtie glase, lipici). Li s-a sugerat elevilor să realizeze un copăcel în jurul căruia să imagineze o poveste pe care să o prezinte în faţa colegilor. Au lucrat în linişte aproximativ o oră, s-au consultat cu colegii de bancă, şi-au împrumutat materiale.
Timp de două ore fiecare elev a prezentat povestea copăcelului, aventurile pe care acesta le-a „petrecut” de-a lungul existenţei sale.
S-au îmbinat cunoştinţe din matematică şi explorarea mediului, din comunicare. Expunerile elevilor au fost însoţite de mesaje eco adresate oamenilor mari. Cele mai interesante „poveşti” au alcătuit un „clasament” denumit „Top 10 copăcei” (clasamentul s-a realizat prin vot cu bileţele).
Toate lucrările au fost expuse în clasă, urmând ca în cadrul orelor următoare să creionăm individual „poveştile”.
Spor la … poveşti, dragi copii!

Prof. înv. primar, Oprea Daniela
Şcoala Gimnazială „Matei Basarab”, Piteşti
Postat mai 2016

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top