28Aparent nu pare a fi o problemă specifică sistemului nostru educațional, din moment ce, în calitate de cadre didactice, avem mereu în față o programă ce trebuie parcursă pentru că elevii au examene la sfârșitul anului. Dar, nu de puține ori i-am auzit pe colegii mei spunând - ”azi, trebuie să predau o lecție dificilă, iar elevii, nu știu dacă mă ajută foarte mult. Parcă nu vor să participe nici când lecțiile sunt mai simple, deci ce pretenții să am acum...”
Șirul lamentărilor ar fi putut continua, dacă nu ne-am fi propus să schimbăm ceva în felul nostru de a transmite informația. Elevii sunt interesați și devin extrem de activi, cu condiția să ne schimbăm și noi, profesorii, respectiv stilul nostru de predare. Acesta să fie cu mai multă aplicabilitate în viața de zi cu zi și mult mai adaptat noilor cerințe ale pieții. Avem elevi extrem de inteligenți, dar incapabili, mulți dintre ei, să-și susțină punctul de vedere sau să se adapteze lucrului în echipă.
Pline de energie, trei cadre didactice de la Școala Gimnazială „Matei Basarab” au străbătut cale de mii de kilometri, pentru a lua parte la un curs ce vizează predarea cu ajutorul metodelor non-formale, desfășurat în Granada, Spania. Timp de o săptămână, au participat la activități organizate de ONG-ul ”Las Niñas del Tul”, partener în proiectul ”Să învățăm altfel”, coordonat de Școala din România.
Revenind la ideea de bază a proiectului, aceea de a încerca să schimbăm ceva în stilul de predare a profesorilor, dar și în comportamentul elevilor, partenerul din Spania, având expertiză în utilizarea metodelor non-formale, a realizat una dintre cele mai importante etape ale parteneriatului, unind profesori din toate țările implicate: România, Spania, Creta, Turcia, în activități ce au dus la acumularea de informații necesare noului tip de predare. S-a discutat mult și despre cât de des ar trebui să apelăm la acest gen de predare și cum ar trebui să împletim latura formală cu cea non-formală. Fiecare participant s-a implicat în toate exercițiile propuse, dornic să acumuleze cât mai mult și să se familiarizeze cu cât mai multe ”unelte” specifice: imagini, desene, zaruri având pe fețe diverse imagini, ce pot spune o poveste sau pot ajuta la scrierea unui poem, etc.
O săptămână încărcată în ateliere de lucru, schimburi de idei,dar totul într-o atmosferă plină de frenezie, bunăvoință și prietenie.
Tot ce s-a învățat, va fi pus în aplicare la următoarele lecții și mai ales în săptămâna ”Să învățăm mai multe, să fim mai buni”.
Următoarea oprire – România, septembrie 2016.

Profesor Mățăoanu Anca – Luiza
Școala Gimnazială „Matei Basarab” Pitești                                                                               
Postat aprilie 2016                                                                       

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top