14Motto: ”Tradiția adevărată e singura merinde sufletească.” (Liviu Rebreanu)
Concluziile filozofilor din toate timpurile au un punct comun, și anume că pentru a putea contura cât mai exact personalitatea unui individ, aceasta trebuie studiată încă din perioada de formare. Personalitatea  copilului se constituie ca un rezultat al adaptării sale la mediul familial, social, cultural si apoi școlar.
Societatea actuală a devenit una tehnotronică, prin accesul liber la informaţie, televiziunea, radioul, presa şi internetul deschizând perspective informaţionale care conduc vrând-nevrând la eşecuri educaționale.  De aici, apare tot mai necesar găsirea unei modalităţi de a îndruma copiii către activități care să le contureze personalitatea, care să-i ferească de informațiile negative oferite de canalele mass-media, care să-i conducă către activități sociale, care să le ofere clipe de libertate de exprimare și gândire.  
Statisticile spun că o mică parte a copiilor participă la activități extracurriculare, deși în istoria pedagogiei este consemnat faptul că elevii care sunt antrenați în activități în afara școlii sunt mult mai receptivi şi fac mult mai uşor față solicitărilor programelor școlare, decât cei care sunt rupţi complet de sistemul școlar în timpul liber. Activitățile extracurriculare prezintă două componente, una intelectuală și una distractivă, acestea având rolul de a capta interesul individului, de al antrena cât mai bine în activitate.
Activităţile extraşcolare au ca scop dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea elevilor în activităţi cât mai variate şi bogate în conţinut, cultivarea interesului pentru activităţi socio-culturale, facilitarea integrării în mediul şcolar, oferirea de suport pentru reuşita şcolară în ansamblul ei, fructificarea talentelor.
Și iată că mai sunt și părinți ai căror copii își consumă în mod inteligent și creativ timpul liber. Faptul ca localitatea Ștefan cel Mare este la limita sudică a judeţului, învecinându-se cu judeţele Dâmboviţa şi Teleorman, face ca distanţa faţă de oraşul Pitești să fie destul de mare, acest fapt fiind o piedică pentru mulți părinți care ar dori să-şi îndrume copiii spre diverse activități extracurriculare. Putem spune însă că o parte din copiii Școlii Gimnaziale Ştefan cel Mare sunt norocoși. În cadrul școlii funcţionează două secții ale Şcolii Populare de Arte Piteşti - canto și dans popular, la cursurile cărora participă un număr de 31 copii care desfăşoară activități plăcute şi antrenante.
De asemenea, un număr de 14 copii urmează cursurile de dans popular la Clubul Copiilor din Găeşti. Astfel, de doi ani, acești copii, alături de colegii lor de la club, îndrumați de profesorul Grigore Marian, au avut ocazia să petreacă în mod inedit sărbătorile de iarnă, fiind învățați să colinde și să respecte tradiții, să participe la diferite spectacole, festivaluri si emisiuni tv. Au fost integrați în ansamblurile “Codruleţul” şi „Mlădițe Dâmbovițene”, fiind laureații multor  festivaluri naţionale şi internaţionale, performând şi ducând tradiția populară şi portul popular original pe scenele țării, promovând adevărate valori culturale.
Pentru acești copii şansa a deschis o ”Ladă de Zestre”, ce conține comorile inestimabile ale poporului român, nelăsându-le să se piardă și să se uite, căci domnul profesor Grigore Marian veghează asupra dezvoltării personale a fiecărui copil, stimulându-i în căutarea şi descoperirea aptitudinilor, intereselor, talentelor acestora, cultivându-le simultan dragostea pentru folclor şi perseverenţa în realizarea obiectivelor propuse. De asemenea, spiritul de echipă, colaborarea, intercunoaşterea, lărgirea orizontului cultural sunt permanent  stimulate prin activităţile din cadrul cursurilor.
Cu tot avântul modernizării vieții cotidiene, familiile nu renunță la patrimoniul de valori și încurajează și susțin copiii  ca prin  participarea la aceste activitati să-şi  dezvolte capacităţi de comunicare şi inter-relaţionare, să învețe să se bucure de tot ce-i înconjoară, făcând-o  într-o relaţie de prietenie, de respect şi întrajutorare reciprocă, într-un climat de stabilitate şi de bună înţelegere.

Educatoare, Alexe Adriana
Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare”
(Postat februarie 2016)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top