dacia proiect 3Un nou început de an școlar a adus la Liceul Tehnologic „Dacia” Pitești, vești bune: trei proiecte europene câștigate pe învățare școlară. Nu puțin lucru, având în vedere că într-unul dintre proiecte suntem coordonatori, iar în celelalte două, parteneri, lăsând la o parte faptul că în derulare există proiectul de anvergură pentru tineret și voluntariat, a cărei a doua întâlnire de lucru a avut loc în România vineri, 5.10.2018, la Liceul Tehnologic „Dacia” Pitești.

Proiectul întitulat „REAGIR JEUNESSE”, cu nr. de înregistrare: 2017-3-FR-02-KA205-013710, are ca parteneri Asociația Doxdomia România, Asociația Montjoye - Franța, Asociația Frauga - Portugalia, Universitatea de Stat din Pitești, Liceul Tehnologic „Dacia” Pitești și Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Argeș. Activităţile derulate în cadrul acestui proiect au pus accent pe formarea şi dezvoltarea de competenţe tehnice, digitale, antreprenoriale şi de orientare şi consiliere în carieră. Demersul cadrelor didactice în cadrul acestui proiect este de a sprijini integrarea viitorilor absolvenţi pe piaţa forţei de muncă, prin formarea acestora ca specialişti bine instruiţi, care pot fi direct angajabili şi imediat productivi.
Practica demonstrează că, la terminarea studiilor, tinerii sunt puşi în faţa unor angajatori care au nevoie de rezultate imediate din partea acestora. Întâlnirea a fost un succes, atât pentru profesori cât și pentru elevi, cărora li s-au definit foarte bine pașii pentru reușita în cariera profesională, asigurându-li-se un adevărat pașaport pentru viitoarea profesie.
Cele trei proiecte Erasmus + aflate în implementare la nivelul Liceului Tehnologic „Dacia” Pitești începând cu acest an școlar sunt:
# „THE ROL OF ICT TOOLS IN MOTIVATING LEARNING AND INCREASING THE QUALITY OF EDUCATION”, nr. de referință 2018 – 1- RO01-KA229-049307_1,  cu grantul aprobat de: 30.360,00 EUR, proiect coordonat de unitatea noastră școlară, având ca parteneri instituții școlare din Turcia, Lituania și Italia. Scopul acestuia este de a îmbunătăți rezultatele elevilor la disciplinele din Aria Curriculară Științe: matematică, fizică, chimie, biologie, prin folosirea instrumentelor TIC.
# „INNOVATIVE TEACHING METHODS – A WAY TO REDUCE PUPILS ABSENCE”, nr. de referință 2018 – 1 – FR01- KA229-047822_2, cu grantul aprobat: 31479,00 EUR, proiect coordonat de Lycee general, technologigue et professionnel Henri Vincenot, Louhans, Franța, în care liceul nostru este partener, alături de Zespol Szkol Zawodwych nr. 1, Starachowice, Polonia, Merkes Cannakale Anadolu Lisesi, Cannakale, Turcia și Iiss Charles Darwin, Roma, Italia. Acest proiect își propune să formeze 7 cadre didactice, până în luna august 2020, în ceea ce privește folosirea unor metode noi, atractive și eficiente de lucru cu elevii, în scopul prevenirii și combaterii abandonului școlar. Un alt obiectiv al acestui proiect este crearea a cel puțin 5 resurse didactice deschise, folosind instrumente digitale, precum și îmbunătățirea situației școlare a elevilor.
# „EXPLORING THE WORLD WITH ENGLISH”, nr. de referință 2018 – 1 – TR01- KA229-058903_2, cu grantul aprobat: 28.410,00 EUR, proiect coordonat de Turcia, având ca parteneri: România, reprezentată prin Liceul Tehnologic „Dacia” Pitești, Iiss Charles Darwin, Roma, Italia, Lycee general, technologigue et professionnel Henri Vincenot, Louhans, Franța, Merkes Cannakale Anadolu Lisesi, Cannakale, Turcia și Zespol Szkol Zawodwych nr. 1, Starachowice, Polonia. Proiectul are ca scop diversificarea strategiilor didactice de predare-învățare-evaluare, în vederea creșterii nivelului competențelor de comunicare în limba engleză, precum și creșterea motivației elevilor pentru studiul limbii engleze și sporirea atractivității școlii.
Proiectele au fost lansate la nivelul școlii noastre în data de 01.10.2018, membrii consiliului profesoral manifestând entuziasm față de oportunitățile pe care implementarea acestora le vor aduce atât elevilor, cât și cadrelor didactice.
Obiectivele proiectelor și activitățile proiectate a de desfășura pe parcursul implementării acestora, au fost prezentate și elevilor noștri, în cadrul Consiliului Școlar al Elevilor.
Cadrele didactice implicate în implementarea proiectelor sunt: director, ing. prof. Cristina Elena Mihai, director adj., ing. prof. Daniela Tănase, prof. Valentina Stanciu, coord. proiecte și programe educative, prof. Cristina Mihaela Dumitrache, coordonator CȘE prof. Angelica Larisa Soare, psih. șc. Anca Cristina Măcăneață, prof. Iuliana Ioniță, prof. Gabriela Popa, prof. Cosmina Georgescu, prof. Ileana Badea, prof. Tomescu Ion Georgeta și contabil șef Liliana Șerban.

(Postat septembrie 2018)

Scoli mediul rural

Scoli mediul urban

PUBLICITATE

Go to top